• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072113797
  • خبرنگار : 71290

نعمتی در نطق میان دستور؛

6 سال مذاکرات را در دست داشتند اما یکبار هم به مجلس گزارش ندادند

6 سال مذاکرات را در دست داشتند اما یکبار هم به مجلس گزارش ندادند

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تاکید بر این که معتقدیم اصلی‌ترین حاصل برجام داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌یی است، گفت: گله‌مندم از کسانی که مذاکرات را 6 سال در دست داشتند اما حتی یکبار به مجلس گزارش ندادند.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تاکید بر این که معتقدیم اصلی‌ترین حاصل برجام داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌یی است، گفت: گله‌مندم از کسانی که مذاکرات را 6 سال در دست داشتند اما حتی یکبار به مجلس گزارش ندادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهروز نعمتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار همدانی، به موضوع برجام به‌عنوان یکی از اثرگذارترین اقدامات مجلس در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: گله‌مندم از عزیزانی که 6 سال مذاکرات هسته‌یی را به دست داشتند اما در زمان مدیریت خود حتی یکبار به مجلس گزارش ندادند.

وی افزود: این افراد امروز منتقد برجام هستند، در مجلس حضور پیدا کرده و نقادی می کنند،‌ این در حالی است که این عزیزان خود عضو شورای عالی امنیت ملی کشور هستند و قاعدتا باید پیگیر ایراداتی باشند که خود مسبب آن هستند وباید پاسخگو باشند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در ادامه اظهار کرد: در برجام دو نگاه متفاوت وجود دارد نخست این‌که عده‌ای معتقدند که ما چگونه می‌توانیم خطوط قرمز و آینده کشور را ترسیم کنیم و عده دیگری هم معتقدند ما حرف‌ خودمان را بزنیم و از دولت بخواهیم جلوی انحراف را بگیرد.

نعمتی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که باید در خصوص برجام و اجرای آن دقت کنیم و نباید سندی به دست دشمن دهیم که بعد نتوانیم آن را منکر شویم، ما همواره گفته و می‌گوییم خطوط قرمز نظام، رهبری و قوانین بالادستی برای ما مهم و در اولویت اول است؛ لذا باید رعایت شود؛ البته در این راستا باید تدبیر کرد و نباید وضعیت کشور را فراموش کنیم.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: قطعا مذاکرات با این گستردگی و پیچیدگی‌ها بده و بستان سیاسی است و در این ارتباط باید گفت ما توفیقاتی به دست آورده‌ایم که سال‌ها به دنبال آن بوده‌ایم و در این راه تلاش‌ها و رشادت‌های فراوان شده‌ است.

وی اظهار کرد: چرا برخی از همکاران متاسفانه به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند؟ آیا این عمل خلاف منویات مقام معظم رهبری نیست؟

نعمتی تاکید کرد: معتقدیم حق تحقیق و توسعه و گردش بیش از 5000 سانتریفیوژ و همچنین آب سنگین اراک در این مقطع حاصل مذاکرات هسته‌ای است. چرا عده‌ای همواره فقط و فقط بر طبل مخالفت می‌کوبند؟ شاید برخی دوستان، دوست داشته باشند مملکت مجددا به ورطه جنگ دیگری برود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: معتقدم با دیپلماسی فعال میتوان جلوی هر گونه شیطنت و فتنه را گرفت، ظرفیت اقتصادی و آستانه تحمل اقتصادی کشور بسیار محدود‌تر از آن است که برخی از همکاران تصور می‌کنند و باید طوری تدبیر کرد که سبو نشکند.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس در ادامه سخنان خود بیان کرد: احتمالا برخی از دوستان، دلواپس فقر و تنگ‌دستی طبقات محروم کشور نیستند و شاید بعضی ها دلواپس سختی‌ها و مرارت‌های مردم نباشند و ندانند مردم چگونه زندگی می‌کنند و حتی ندانند مردم فقط با یارانه مختصری که دولت تقدیم می‌کند زندگی خود را می‌گذرانند.

نعمتی همچنین اظهار کرد: گله‌مندم از برخی همکاران در کمیسیون برجام که متاسفانه نتوانستند در جمع بندی خود نظر اکثریت مجلس را بیاورند، گله‌مندم از نوع برخورد برخی همکارانم در مجلس که باعث تخریب مجلس شدند؛ آن هم با توهین‌ها و برخوردهای خارج از روال که متاسفانه آن شد که نباید می شد.

وی تصریح کرد: همچنین از نوع اداره کمیسیون برجام و نیز نوع اطلاع رسانی و برخوردهای گزینشی گله‌مند هستم. عزیزان مخالف برجام، آیا مخالفت با برجام مخالفت با منویات رهبری نیست که فرمودند باید در این خصوص مجلس هم اظهار نظر کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در پایان با اشاره برخی از مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: از وزیر نیرو درخواست دارم تا نسبت به مشکل آب شهرستان اسدآباد اقدامات لازم را انجام دهد که طی چهار ماه بیش از 15 تا 16 ساعت قطعی آب داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha