• دوشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۴ / ۰۱:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94072012727

رییس اتحادیه لوازم خانگی:

بازار لوازم خانگی اشباع شده است

بازار لوازم خانگی اشباع شده است

بسیاری از کارشناسان معتقدند که درسال‌های اخیر بدون توجه به ظرفیت و نیاز بازار، مجوز تاسیس کارخانه داده شده است؛ تا جایی که در حال حاضر حدود 150 تولید کننده اجاق‌گاز و به همین تعداد تولیدکننده کولر داریم. رییس اتحادیه لوازم خانگی دراین زمینه می‌گوید: با تولید بالای کارخانه‌ها در حوزه لوازم خانگی عرضه بالا رفته و به همین دلیل بخشی از تولیدات ما به بازارهای عراق و افغانستان صادر می‌شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که درسال‌های اخیر بدون توجه به ظرفیت و نیاز بازار، مجوز تاسیس کارخانه داده شده است؛ تا جایی که در حال حاضر حدود 150 تولید کننده اجاق‌گاز و به همین تعداد تولیدکننده کولر داریم. رییس اتحادیه لوازم خانگی دراین زمینه می‌گوید: با تولید بالای کارخانه‌ها در حوزه لوازم خانگی عرضه بالا رفته و به همین دلیل بخشی از تولیدات ما به بازارهای عراق و افغانستان صادر می‌شود.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با رفع تحریم‌ها و ورود برندهای تراز اول و مطرح اروپایی، عرصه رقابت برای تولیدکنندگان تنگ‌تر می‌شود که باید در این زمینه برنامه‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سود بنکداران سه درصد و خرده‌فروشان براساس کالاهای درشت 10 درصد و کالاهای ریز مانند پلوپز 12 درصد است گفت: به دلیل بالا‌بودن عرضه نسبت به تقاضا در حال حاضر برخی خرده‌فروشان با سود دو تا سه درصدی کالاهای خود را می‌فروشند ولی مالیات بر اساس سود 12 درصدی از آنها اخذ می‌شود. به عنوان مثال در یک تلویزیون 2.5 میلیون تومانی مغازه‌دار با 40 هزار تومان سود آن را می‌فروشد ولی در قانون سود 250 هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

طحان پور با بیان اینکه یک روز در سال به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده که باید اقدامات و برنامه های جدید برای توسعه صادرات در نظرگرفته شود، افزود: باید بازار هدف خود را بشناسیم. به عنوان مثال در یک مقطع زمانی در حوزه سیمان به دلیل افزایش ساخت‌وساز در کشور عراق سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفت ولی این پیش‌بینی صورت نگرفت که ممکن است در دولت عراق سیاست‌ها تغییر کند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی افزود: با پیش‌بینی نکردن درست بازار هدف در حوزه سیمان ضربه خوردیم و سرمایه‌گذاری‌ها جواب نداد. در حوزه لوازم خانگی و بقیه حوزه ها نیز باید بازارهای هدف را بشناسیم و بررسی های لازم را برای صادرات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای صادرات باید دانش لازم و قیمت مناسب داشته باشیم اظهار کرد: در حال حاضر آبگرمکن‌های دیواری ما به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا صادر می‌شود و در حوزه کولر آبی و اجاق گاز نیز مزیت‌های صادراتی زیادی داریم.

رییس اتحادیه لوازم خانگی، اشباع بودن بازار لوازم خانگی و از طرفی خرید به میزان نیاز مصرف کنندگان را از جمله دغدغه‌های تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha