• شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071811478
  • خبرنگار : 71234

رئیس مجلس سنای لهستان در نشست مشترک با لاریجانی:

اتحادیه اروپا باید کمی به سوریه نزدیک‌تر شود

اتحادیه اروپا باید کمی به سوریه نزدیک‌تر شود

رئیس مجلس سنای لهستان با تأکید بر اینکه بحران ورود آوارگان به اروپا مشکلات سیاسی و اقتصادی را در پی دارد، گفت: اتحادیه اروپا باید کمی به سوریه نزدیک‌تر شود تا آوارگان فرصت بازگشت به وطنشان را داشته باشند.

رئیس مجلس سنای لهستان با تأکید بر اینکه بحران ورود آوارگان به اروپا مشکلات سیاسی و اقتصادی را در پی دارد، گفت: اتحادیه اروپا باید کمی به سوریه نزدیک‌تر شود تا آوارگان فرصت بازگشت به وطنشان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بوگدان بروسوئیچ بعد از نشست مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی و بحث و تبادل نظر، در جمع خبرنگاران از لاریجانی برای استقبال گرم و صمیمانه و مهمان‌نوازی‌اش تشکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه هرگز بین دو کشور لهستان و ایران مشکلی وجود نداشته است، گفت: هیچ نکته تاریکی در تاریخ روابط دو کشور وجود نداشته و این دو کشور هرگز با یکدیگر جنگ نکرده و همواره با یکدیگر همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه 540 سال از تأسیس روابط سیاسی بین دو کشور می‌گذرد، گفت: لهستان ورود 120 هزار لهستانی که از روسیه در جنگ جهانی دوم وارد ایران شده بودند را به خاطر دارد که با توجه به این گذشته تاریخی و سوابق خوب همکاری دو کشور دید لهستان نسبت به ایران بسیار مثبت است.

رئیس مجلس سنای لهستان با بیان اینکه در نشست مشترک با رئیس مجلس ایران در خصوص همکاری های پارلمانی صحبت شد، ‌گفت: بنده از رئیس مجلس ایران جهت سفر رسمی به لهستان دعوت کردم. چون به نظرم دیپلماسی پارلمانی بخش مهمی از روابط دو کشور را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش همکاری کمیسیون‌های پارلمانی به خصوص کمیسیون‌های اقتصادی دو کشور، گفت: در حال حاضر لهستان مدرنیزه شدن و نوسازی را پشت سر گذاشته است که امیدوار است در این راه بتواند با ایران در زمینه‌های اقتصادی همکاری کند. موضوعی که در جلسه با آقای لاریجانی در خصوص آن بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی ادامه داد اهل شهر بندری در لهستان هستم که در این شهر پالایشگاهی برای فرآورده‌های نفتی ایران تعریف شده بود که در حال حاضر نفت روسیه در آن پالایشگاه به کار برده می‌شود.

رئیس مجلس سنای لهستان با بیان اینکه در این نشست مشترک در خصوص تحولات منطقه یعنی سوریه و عراق صحبت شد، گفت: معتقدم راه حل بحران منطقه در دست کشورهای منطقه است. اکنون باید کاری کنیم که تمامی نیروهای سیاسی در سوریه به توافق برسند چون همه با یک خطر جهانی به نام داعش مواجه هستیم که در حال توسعه و تقویت است.

به گفته وی وجود جنگ در سوریه و باز شدن مرزهای ترکیه به روی آوارگان موضوع مهمی به شمار می‌آید.

رئیس مجلس سنای لهستان با سازنده خواندن مذاکراتش با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مذاکرات ما بدون پرده و صریح انجام شد که بسیار پربار بود.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس سنای لهستان در پاسخ به پرسشی در خصوص سهم لهستان از حل بحران آوارگان سوریه به اروپا گفت: در خصوص آوارگان باید سیاست واحدی در سطح اتحادیه اروپا وجود داشته باشد و اعمال شود.

وی با تأکید بر اینکه آوارگان قصد جنگ ندارند، گفت: این آوارگان از جنگ، نبرد و ویرانی گریزان هستند که این حق آنها نیست.

بروسوئیچ با بیان اینکه بخشی از آوارگان و مهاجران از طرف لیبی و از راه دریا وارد اروپا شده‌اند، گفت: در حال حاضر آوارگان از راه خشکی و از طریق ترکیه و یونان وارد اروپا می‌شوند چون ترکیه مرزهایش را در مقطع زمانی به روی مهاجران کاملاً باز کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر اتحادیه اروپا با ترکیه وارد مذاکره شده تا وضعیت مهاجران تغییر کند که باید پشتیبانی و حمایت لازم صورت گیرد.

رئیس مجلس سنای لهستان ادامه داد: اتحادیه اروپا باید کمی به سوریه نزدیک‌تر شود تا آوارگان فرصت بازگشت به وطنشان را داشته باشند. این افراد خانه و خانواده‌شان را در سوریه رها کرده و به اروپا آمده‌اند.

وی با بیان اینکه لهستان چندهزار نفر از مهاجران را خواهد پذیرفت، گفت: مسیر سرازیر شدن آوارگان به سوی اروپا از لهستان نمی‌گذرد اما این مشکل و معضل برای تمامی کشورهای اروپایی است، مشکلی که ابعاد سیاسی و اقتصادی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha