• یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94071207265
  • خبرنگار : 71516

التهاب در قدس؛

هلاکت 2 شهرک نشین در عملیات جدید جنبش جهاد اسلامی/تبریک گروه‌های مقاومت

هلاکت 2 شهرک نشین در عملیات جدید جنبش جهاد اسلامی/تبریک گروه‌های مقاومت

به دنبال عملیات یک فلسطینی در قدس دو شهرک‌نشین کشته شدند، این در حالی است که نظامیان صهیونیستی نیز عامل این عملیات را به شهادت رساندند.

به دنبال عملیات یک فلسطینی در قدس دو شهرک‌نشین کشته شدند، این در حالی است که نظامیان صهیونیستی نیز عامل این عملیات را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عامل این عملیات که یکی از اعضای جهاد اسلامی فلسطین است پس از این عملیات به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عامل این عملیات "مهند شفیق حلبی" از ساکنان شهرک البیرة در نزدیکی رام الله بوده است.

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز (یکشنبه) به منزل شهید مهند حلبی مجری عملیات قدس یورش بردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست به منزل حلبی در شهرک سردا واقع در استان رام الله حمله کردند که در پی این جنایت درگیری‌هایی میان جوانان این شهرک و نیروهای ارتش "اسرائیل" صورت گرفت.

نظامیان اسرائیلی در جریان این درگیری‌ها به سوی این جوانان گلوله‌های جنگی و گازی و صوتی شلیک کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی به دنبال این عملیات خیابان‌های منتهی به شهرک قدیمی قدس را بست.

به دنبال این حادثه موج خشونت‌ها در شهر قدس و کرانه باختری بالا گرفته و نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله پلاستیکی به جوانان فلسطینی در این مناطق حمله کرده‌اند.

نیروهای رژی صهیونیستی همچنین با یورش به مسجد الاقصی حدود 40 تن از نگهبانان این مسجد را بازداشت کردند.

این نیروها نگهبانان و نمازگزاران در مسجد الاقصی را مجبور کردند تا از این مسجد خارج شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که ظهر امروز (یکشنبه) نشست فوق‌العاده امنیتی برای بررسی تحولات قدس برگزار می‌کند.

در همین راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت هلاکت دو شهرک نشین در قدس را برعهده گرفت و اعلام کرد که مهند الحلبی جوان 19 ساله فلسطینی یکی از اعضای این جنبش بوده است.

این جنبش در بیانیه‌ای ضمن تبریک گفتن این عملیات به فلسطینی‌ها آن را پیشرفت خوبی در زمینه مقاومت علیه نیروهای رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌هایشان علیه مردم فلسطین دانست.

در بیانیه‌ای آمده است که دشمن بهای تجاوز به مردم و مقدسات فلسطین را خواهد پرداخت. مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

گروه‌های فلسطینی عملیات قهرمانانه شنبه در قدس اشغالی که منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن دو تن دیگر شد را تبریک و تهنیت گفتند.

حسام بدران سخنگوی، جنبش حماس ضمن استقبال از این عملیات قهرمانانه تاکید کرد که عملیات قهرمانانه دیگری به سلسله عملیات‌ مقاومتی در کرانه باختری افزوده شد.

بدران تاکید کرد که عملیات قدس ثابت کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی ساکت نمی‌نشیند.

وی همچنین تصریح کرد که حماس از تمامی عملیات‌ مقاومتی و ضدصهیونیستی علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست استقبال و حمایت می‌کند.

بدران اظهار داشت که جوانان دلاور فلسطینی در کرانه باختری آماده اسارت و شهادت در راه دفاع از مسجد الاقصی و مقابله با دشمنی هستند که به هر شیوه‌ای می‌کوشد از اوضاع جاری در منطقه برای پیشبرد اهداف و خواسته‌های شوم خود بهره ببرد.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز این عملیات قهرمانانه را تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات پاسخی به سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و تشدید تجاوزات آن علیه ملت و مقدسات فلسطین بود.

این جنبش تصریح کرد که دشمن صهیونیستی تاوان جنایت‌هایش علیه ملت و مقدسات فلسطین را خواهد پرداخت و مقاومت در کرانه باختری روزبه‌روز گسترده‌تر و پررنگ‌تر می‌شود.

در همین راستا، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین تاکید کرد که افزایش عملیات‌های مقاومت در قدس و کرانه باختری بیانگر این است که انتفاضه ملت فلسطین برای دفاع از مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد و کسی جلودار آن نیست.

ابو مجاهد، سخنگوی کمیته‌های مقاومت ضمن تبریک این عملیات قهرمانانه، تصریح کرد که این عملیات از ادامه انتفاضه ملت فلسطین حکایت دارد.

جنبش صابرین هم با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از عملیات قهرمانانه شنبه در قدس، شهادت مجری این عملیات را تبریک و تسلیت گفت.

این جنبش تاکید کرد که عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و قدس از حد واکنش به تجاوزات صهیونیست‌ها فراتر رفته است و ثابت می‌کند که قدس مساله مرکزی و محوری تمامی فلسطینیان است و همانا ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی بهترین و مناسبت‌ترین واکنش به حملات و تجاوزات روزانه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، ادامه عملیات یهودی‌سازی قدس، ادامه شهرک‌سازی و قتل و کشتار فلسطینیان است.

جنبش صابرین تاکید کرد که ادامه چنین عملیات‌های قهرمانانه‌ای دلیلی بر آگاه و بیدار بودن ملت فلسطین و آمادگی آن برای فداکاری در راه دفاع از مقدسات خود است.

این جنبش اظهار داشت که این عملیات‌ها ضعف و ناتوان بودن دشمن صهیونیستی برای تامین امنیت شهرک‌نشینان را به اثبات می‌رساند.

سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز تاکید کرد که عملیات قدس عملیات آخر نخواهد بود و یک عملیات طبیعی علیه جنایت‌های اسرائیلی‌ها بوده است.

از سوی دیگر، اشغالگران صهیونیست بامداد امروز (یکشنبه) یک جوان فلسطینی را در نزدیکی باب العامود شهر قدس به رگبار بستند که در پی این جنایت وی شهادت رسید.

اشغالگران صهیونیست هفت گلوله به سوی فادی علون 19 ساله شلیک کردند که در پی این جنایت وی به مقام عظمای شهادت نائل گشت.

به دنبال شهادت این جوان، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه جمع شدند و شعارهای نژادپرستانه علیه عرب‌ها سردادند.

دشمن صهیونیستی مدعی شد که فادی قصد داشت با چاقو یک شهرک‌نشین صهیونیست 15 ساله را از پای درآورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha