• جمعه / ۱۰ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071006221
  • خبرنگار : 71415

آمریکا: حملات روسیه در سوریه فقط مواضع داعش را هدف قرار دهد

مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند، مقام‌های پنتاگون از ارتش روسیه خواسته‌اند تا حملات هوایی خود در سوریه را به جای مخالفان دولت بشار اسد بر تروریستهای داعش متمرکز کند.

مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند، مقام‌های پنتاگون از ارتش روسیه خواسته‌اند تا حملات هوایی خود در سوریه را به جای مخالفان دولت بشار اسد بر تروریستهای داعش متمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنشها میان آمریکا و روسیه به سبب حملات هوایی اخیر مسکو در سوریه که به ادعای مقامهای واشنگتن در حال هدف قرار دادن مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور این کشور و احتمالا برخی مخالفان تحت حمایت آمریکا است، افزایش پیدا کرده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آنچه که مهم بوده این است که روسیه باید به جز گروه تروریستی داعش هیچ گونه فعالیتی علیه هیچ کس دیگر در سوریه نداشته باشد و ما خیلی صریح در این باره صحبت کرده‌ایم.

همچنین جاش ارنست، مسئول مطبوعاتی کاخ سفید نیز عملیاتهای هوایی روسیه در سوریه را که از دوشنبه گذشته آغاز شد، "عملیاتهای نظامی بدون تبعیض علیه مخالفان سوری" توصیف کرد.

به گفته ارنست، الیسا اسلوتکین، معاون موقت امور امنیت بین الملل وزیر دفاع آمریکا که در مذاکرات نظامی روز پنجشنبه آمریکا و روسیه حضور داشته اشاره کرد: عملیاتهای نظامی روسیه که ما تا کنون مشاهده کرده‌ایم برخی نگرانی ها را به وجود آورده اند، زیرا روسیه در حال هدف قرار دادن مناطقی است که در آنها تعداد نیروهای داعش اگر صفر نباشد بسیار کم است.

وی افزود: آنچه که نگرانی زیادی را به وجود آورده دورنمای کشیده شدن روسیه و آمریکا به جنگی در سوریه در صورت حمله جنگنده های روسیه به شورشیان میانه روی سوری که مورد حمایت آمریکا قرار دارند و از سوی این کشور آموزش و تجهیزات دریافت کرده اند، است.

پیتر کوک دبیر مطبوعاتی پنتاگون نیز تا کنون پاسخ نداده که آمریکا در صورت حمله روسیه به گروه های شورشی آموزش دیده از سوی آمریکا در سوریه چه واکنشی نشان خواهد داد.

کوک گفت، هر دو طرف آمریکایی و روس در مذاکرات روز پنجشنبه پیشنهادهایی را در خصوص اجتناب از درگیری میان جنگنده های آمریکا و روسیه مطرح کرده اند. وی گفت، این پیشنهادها پیش از تصمیم گیری درباره مذاکرات بیشتر مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

کوک نیز اظهار کرد، آمریکا در این مذاکرات پیشنهاد کرده که فرکانس های رادیویی بین المللی مشخص برای ارتباطات بی سیم از سوی خلبانهای نظامی که در حریم هوایی سوریه پرواز می کنند مورد استفاده قرار بگیرد. ژنرال رابرت اوتو، معاون اطلاعات و تجسس نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه اظهار کرد، حتی به رغم آن که آمریکا تلاش می کند تضمین کند حملات هوایی روسیه با عملیاتهای جاری ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش تقابل پیدا نکند اما وی باور ندارد که اشتراک اطلاعات واقعی با مسکو انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha