• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94070805435
  • خبرنگار : 71186

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رفتار پژو را فراموش نمی‌کنیم

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت پژو با ایران‌ خودرو قرار‌داد 10 ساله داشت که به امضای روسای جمهور دو کشور رسیده بود با این حال آنها قبل از 10 سال رها کردند و رفتند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت پژو با ایران‌ خودرو قرار‌داد 10 ساله داشت که به امضای روسای جمهور دو کشور رسیده بود با این حال آنها قبل از 10 سال رها کردند و رفتند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا رحمانی در مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور اظهار کرد: شرکت پژو باید بداند که کارشان نامناسب بوده است که البته حضوری نیز این موضوع را به مدیران این شرکت گفته‌اند.

وی با بیان این‌که اجازه می‌دهیم پژو با ایران مذاکره کند، اما این به معنی فراموش کردن گذشته نیست، خاطر نشان کرد: این شرکت در آن دوره اینگونه رفتار کرد در حالی که 32 درصد سود پژو از ایران بود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته در دوره جدید از حضور آنها استقبال می‌کنیم، اما چند شرط دارد که یکی از آنها عمق ساخت داخل حداقل 50 درصدی قطعات در ابتدای تولید خودروها است.

رحمانی گفت: همچنین شرکت‌های خارجی باید خودروهای روز دنیا و نه خودروهای از رده خارج را در ایران تولید کنند.

وی افزود: از 37 تولید‌کننده و وارد‌کننده خودرو در کشور فقط سه شرکت در حوزه خدمات پس از فروش در رتبه یک قرار دارند، بنابراین در این حوزه باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: زمانی دوره تولید بود و تولید‌کنندگان هرچه تولید می‌کردند می‌فروختند اما هم‌اکنون آن دوره گذشته و دوره برندینگ و تولید محصولات با قیمت و کیفیت مناسب است.

تعادل عرضه و تقاضای خودرو بهم خورده است

مدیر عامل سیباموتور هم گفت: مطالبات مردم بر کیفیت و قیمت خودرو اثر‌گذار است. با این حال عامل اصلی در وضعیت فعلی بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است.

خضری در مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش سیباموتور با اشاره به موضوعات مطرح درباره کمپین نخریدن مرغ اظهار کرد: در اخبار نیز شنیده شد که اتحادیه مرغ‌فروشان بیانیه‌ای داشتند که مردم می‌گویند مشکلی پیش آمده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که وقتی میزان تقاضای محصولی کاهش یابد مشتری طبیعتا مطالبات و قدرت انتخاب بیشتری خواهد داشت.

مدیر عامل سیباموتور افزود: طبق آمار هم‌اکنون 422 هزار دستگاه خودرو در ناوگان حمل‌ونقل باری کشور فعال است که از این تعداد 120 هزار دستگاه بیش از 25 سال عمر دارند.

وی با بیان این‌که این موضوع نشان‌دهنده سن بالای ناوگان حمل‌ونقل باری کشور است، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال 29 هزار دستگاه کشنده بالای 25 سال عمر دارند.

خضری ادامه داد: طبق مطالعات صورت گرفته با نوسازی هر دستگاه کشنده 25 میلیون و 500 هزار تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد با این حال بانک عامل به دلیل محدودیت منابع در تامین تسهیلات دچار مشکل است.

مدیر عامل سیباموتور با بیان این‌که در شرایط فعلی دولت به دنبال تدوین بسته خروج از رکود است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این حوزه سازمان راهداری است تا ناوگان فرسوده باری کشور نوسازی شود.

وی خاطر نشان کرد: با این کار هم شرکت‌های سازنده خودروی دیزیلی از رکود خارج می‌شوند و هم این‌که نوسازی ناوگان باری و کاهش مصرف سوخت را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۱۶:۴۸

هر حسي که شما نسبت به پژو داريد مردم هم همين حس رو نسبت به خوروسازان بي کيفيت داخلي دارند ولي گناه خودروسازان داخلي بزرگ تر و به مراتب سنگين تر است چون آنها بيگانه هستند و همه چيز را در منافع مادي خود خلاصه مي کنند ولي خودروسازان داخلي که در يک کشور اسلامي چرا اقدام به کم فروشي مي کنند کدام بدتر است ؟عمل زشت پژوی فرانسه يا کم فروشي خودرو سازان داخل

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۹ ۱۰:۰۱

وقتي شماها سود بيشتر خود را دنبال کنيد و بازار رقابت و درها مثل کشورهاي ديگر باز نباشد همين ميشود. مثل ترکيه و آذربايجان و گرجستان و همه کشورها اگر اجازه رقابت باشد خودرو با کيفيت و با قيمت مناسب بازار را به دست ميگيرد.