• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94070804972
  • خبرنگار : 71402

/مجمع عمومی سازمان ملل/

هاموند: حملات ضد داعش ادامه می‌باید/ سوریه جدیدی باید ساخت

هاموند: حملات ضد داعش ادامه می‌باید/ سوریه جدیدی باید ساخت

وزیر امور خارجه انگلیس از جامعه بین‌المللی خواست تا از ترکیه، لبنان و اردن که میزبان میلیون‌های آواره از کشورهای جنگ‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، حمایت کنند. وی همچنین گفت که حملات ضد داعش با شدت بیشتری تداوم می‌یابد.

وزیر امور خارجه انگلیس از جامعه بین‌المللی خواست تا از ترکیه، لبنان و اردن که میزبان میلیون‌های آواره از کشورهای جنگ‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، حمایت کنند. وی همچنین گفت که حملات ضد داعش با شدت بیشتری تداوم می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: من از سخاوت بی‌حد ترکیه، لبنان و اردن که مسکنی موقت برای میلیون‌ها آواره ایجاد کرده و چندین سال است که به این نقش ادامه می‌دهند، تقدیر می‌کنم.

ترکیه، لبنان و اردن در میان کشورهایی هستند که سهم انبوهی از مهاجران را میزبانی کرده‌اند. براساس اعلام سازمان مردم‌نهاد آمریکایی موسوم به "اول حقوق بشر" بیش از چهار میلیون آواره فقط به دلیل جنگ داخلی چهارساله‌ سوریه گریخته و به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

هاموند افزود: این وظیفه‌ همه ماست تا از آنها برای تحمل این بار حمایت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که برنامه‌های درخواستی سازمان ملل متحد برای سوریه کاملا تامین مالی می‌شود. لازم است که از آوارگان در نزدیکترین جا به خانه‌شان حمایت شود. سوریه جدیدی باید ساخت و این کشور به استعداد مردم سوریه نیاز دارد.

وی تاکید کرد: انگلیس تا هر زمان که لازم باشد بمباران هوایی علیه داعش را ادامه می‌دهد. مردم سوریه با "اهریمن دوگانه" روبروست که داعش و "رژیم جنایتکار" بشار اسد است. رهبران جهان باید برای شکستن داعش متحد شوند و آن را منزوی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس همچنین هرج و مرج در عراق و سوریه را "بوته محک تمدن بشریت" توصیف کرد که "ارزش‌های جمعی و اراده ما" در آن به چالش کشیده شده است. وی افزود: ما مسوولیت مشترکی برای اقدام برای پایان دادن به این جنگ داخلی خونین و ایجاد روند سیاسی جامع داریم و باید برای شکست دادن و طرد کردن داعش و ایدئولوژی آن از زمین همکاری کنیم.

هاموند تاکید کرد: انگلیس همچنان یکی از اعضای سردمدار در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش باقی خواهد ماند و حملات هوایی بیشتری در عراق انجام می‌دهد که بیشتر از سایر کشورها و کمتر از آمریکاست. این حملات تا زمانی که لازم باشد ادامه می‌یابد.

اینکه فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس به جای دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرده است، انتقادهایی را در پی داشت. حزب کارگر انگلیس کامرون را به فقدان رهبری مناسب متهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha