• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94070804813
  • خبرنگار : 71129

ادامه نبردها برای پازپس گیری قندوز

ادامه نبردها برای پازپس گیری قندوز

درگیری‌های شدید در داخل ولایت قندوز واقع در شمال افغانستان به سومین روز کشیده شد و نیروهای دولتی کابل با پشتیبانی هوایی آمریکا با شبه‌نظامیان طالبان درگیر شدند تا این شهر را به طور کامل پس بگیرند.

درگیری‌های شدید در داخل ولایت قندوز واقع در شمال افغانستان به سومین روز کشیده شد و نیروهای دولتی کابل با پشتیبانی هوایی آمریکا با شبه‌نظامیان طالبان درگیر شدند تا این شهر را به طور کامل پس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها در ولایت قندوز همزمان با فعالیت نیروهای دولتی افغانستان و حمله هوایی آمریکا باعث کشته شدن چندین شبه‌نظامی شده است.

طالبان افغانستان پس از انجام عملیاتی تهاجمی در روز دوشنبه ولایت قندوز را به تصرف خود درآورد که بزرگترین و بدترین عقب‌نشینی برای دولت اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان محسوب می‌شود.

ولایت قندوز بزرگترین و اصلی‌ترین شهری بود که در پی حمله نیروهای ائتلافی تحت رهبری آمریکا در سال 2001 سقوط کرد و محل اصلی فعالیت‌های طالبان افغانستان محسوب می‌شد.

این شهر همچنین نخستین و بزرگترین شهری است که توسط طالبان تا پس از 14 سال از جنگ افغانستان، بار دیگر تصرف شده است.

سخنگوی رئیس پلیس ولایت قندوز در این باره گفت: سربازان خارجی از زمین و از هوا در طول این سه روز به کمک نیروهای افغان آمده‌اند و موفق شدند کنترل مقر پلیس در قندوز را به دست بگیرند.

وی ادامه داد: شبه‌نظامیان طالبان از برخی از مناطق همجوار فرودگاه قندوز و نواحی داخلی این شهر بیرون رانده شده‌اند و تلاش‌ها برای بازپس‌گیری تمام شهر ادامه دارد.

آژانس اطلاعاتی افغانستان در بیانیه‌ای که در اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد: حمله هوایی ارتش آمریکا باعث کشته شدن مولوی سلام، فرماندار در سایه طالبان برای ولایت قندوز و 15 تن دیگر از شبه‌نظامیان این گروه شد.

این حمله توسط ارتش افغانستان و با پشتیبانی هوایی آمریکا دو روز پس از آن صورت گرفت که طالبان کنترل مرکز قندوز را که در 250 کیلومتری کابل پایتخت است، به دست گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha