• شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94070401612
  • خبرنگار : 71511

/فاجعه منا/

حزب اسلامی کار خواستار برخورد جدی با عوامل فاجعه منا شد

حزب اسلامی کار خواستار برخورد جدی با عوامل فاجعه منا شد

حزب اسلامی کار به مناسبت فاجعه دلخراش منا ضمن تسلیت به خانواده های داغ دیدگان این حادثه بیانیه ای صادر کرد.

حزب اسلامی کار به مناسبت فاجعه دلخراش منا ضمن تسلیت به خانواده های داغ دیدگان این حادثه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

به دنبال فاجعه دلخراشی که روز عید سعید قربان، در سرزمین منا برای مشتاقان خانه خدا اتفاق افتاد و به جان باختن و مجروحیت تعداد زیادی از زائران بیت الله الحرام شد، حزب اسلامی کار مراتب تسلیت و همدردی خود را به عموم مسلمانان، خصوصا بازماندگان و خانواده‌های داغدار حجاج ایرانی اعلام کرده و آرزوی شفای عاجل برای آسیب دیدگان این حادثه اندوه بار را دارد. بدون تردید این واقعه دردناک که باشکوه ترین عید مسلمانان را مبدل به عزا، و عده کثیری از مومنان را قربانی بی تدبیری خاندان حاکم عربستان نمود، در کنار حادثه سقوط جرثقیل در کنار کعبه، حاصل بی کفایتی در مدیریت و بی مبالاتی در مباحث امنیتی مراسم حج توسط دولت عربستان است که قطعا حاکمان آل سعود باید پاسخگوی همه آنها باشند.

همگان واقفیم که پس از مرگ پادشاه پیشین عربستان، تغییرات غیرقابل توجیهی در ارکان حکومتی سعودی‌ها و ساختار سیاسی این کشور پیش آمد که تا به امروز تبعات مثبتی به دنبال نداشته است؛ از تحول در قوانین عمومی و امنیتی گرفته، تا کنار گذاشتن مسوولین مجرب و جایگزین کردن جوانان رادیکال و خویشاوندان افراط گرا در مناصب حکومتی و این در حالی است که مسوولیتی بسیار سنگین تر متوجه سیاستگذاران سیاسی کشور عربستان است. سرزمینی که نخستین پرتو طلوع نور اسلام از آن برآمد و قرن هاست خاک آن میزبان هزاران مسلمانی است که بی خبر از بی مبالاتی حاکمان سعودی، به نیت دیدار با خانه حضرت دوست به آنجا سفر می کنند، در حالیکه عاملان این حوادث پی در پی در عربستان، همچنان غرق در سودای نفت و اسلحه، بوده و به سیاست های آشوب طلبانه خود در منطقه خاورمیانه و در کشورهای یمن، سوریه، بحرین و عراق مشغولند.

حزب اسلامی کار با در خواست از دولت و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیگیری جوانب مختلف، خواهان رسیدگی قاطع و برخورد دیپلماتیک جدی در حوزه حقوقی با عاملین سعودی این حادثه تاسف بار انسانی می‌باشد.

رحمت همیشگی خداوند غفور، شامل حال همه از دست رفتگان این واقعه ناگوار باشد که در هنگامه عبادت به دیدار معبود شتافتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha