• پنجشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94070200732
  • منبع : مطبوعات

احضار کاردار سفارت عربستان درتهران به وزارت خارجه

احضار کاردار سفارت عربستان درتهران به وزارت خارجه

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه به دنبال افزایش تعداد جانباختگان زایران ایرانی در منا گفت: مراتب اعتراض شدید ایران به کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران ابلاغ شد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه به دنبال افزایش تعداد جانباختگان زایران ایرانی در منا گفت: مراتب اعتراض شدید ایران به کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران ابلاغ شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پی جان باختن تعدادی از حجاج جمهوری اسلامی ایران درحادثه امروز منا ، کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران توسط معاون مدیرکل خلیج فارس به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به خاطر سوء مدیریت دستگاه‌های اجرایی عربستان به وی اعلام و از وی خواسته شد تا دولت عربستان در اسرع وقت همکاری‌های لازم را برای انتقال کشته شدگان به کشور و انتقال و درمان مجروحین در مراکز درمانی صورت دهد.

معاون مدیر کل خلیج فارس همچنین با اشاره به تشکیل ستادی در وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد با تدبیر مسئولین حج عربستان زائرین بیت الله الحرام در ادامه با امنیت و سلامت کامل اعمال حج خود را به اتمام برسانند.

کاردارعربستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه مذکور و تسلیت به دولت و خانواده های قربانیان تاکید کرد دولت عربستان همکاریهای لازم را با مسئولین ایرانی برای مدیریت حادثه انجام داده و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ نمایند.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ظهر امروز ،مقامات عربستان سعودی را مسئول این حادثه دانست و تاکید کرد: آنان باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود و تأمین امنیت کامل زوار به عمل آورند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: بی تدبیری مقامات ذیربط عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج، غیر قابل اغماض است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha