• یکشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94062918457
  • خبرنگار : 71132

محجوب خبر داد:

طرح پیشنهادی کارگران خودروسازی برای افزایش مالیات واردات خودرو

طرح پیشنهادی کارگران خودروسازی برای افزایش مالیات واردات خودرو

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت که حضور امروز کارگران خودروسازی مقابل ساختمان مجلس برای پیگیری طرحی در جهت افزایش مالیات واردات خودرو بوده است .

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت که حضور امروز کارگران خودروسازی مقابل ساختمان مجلس برای پیگیری طرحی در جهت افزایش مالیات واردات خودرو بوده است .

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) اظهار کرد: پیش از این کارگران خودروسازی پیشنهاد کرده بودند که عوارض مالیات و تعرفه های واردات خودروهای خارجی تا 1000 درصد افزایش یابد.

وی افزود:‌ در این طرح پیش بینی شده خودروهای خارجی که کمتر از 70 درصد ساخت داخل هستند عوارض سنگینی برای قطعاتشان پرداخت کنند تا تولید داخل رونق پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جلسات فراکسیون کارگری با کارگران خودروسازی در طول تعطیلات سه هفته‌ای مجلس برقرار بوده است گفت:‌ دراین جلسات این طرح مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد بیشتر اشکالات مربوط به کسانی است که از علائم جعلی استفاده می‌کنند یعنی کالای چینی را با آرم فلان شرکت ایرانی وارد می کردند و آن قطعه را در خودرو به کار می بردند که بعضا باعث ورود مشکلاتی شده است لذا مدیران شرکت‌ها باید پاسخ دهند زیرا قطعه ها باید در خطوط مونتاژ مورد آزمایش قرار گیرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس که در جمع کارگران خودروسازی مقابل مجلس حضور یافته بود گفت که وعده پیگیری طرح آن‌ها را داده است.

محجوب در پایان گفت: کارگران خودروسازی همچنین با اکبریان نایب رئیس کمیسیون صنایع در اعتراض به کمپین تحریم خودروی داخلی نشستی داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۴:۱۸

هر دم از اين باغ بري ميرسد ...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۴:۲۷

معلومه اينا کارگرنيستن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۴:۳۸

ماشين خوب تحويل بدن کسي ماشين خارجي نميخره . 20 ميليون ميگره ارابه اي به اسم پرايد تحويل ميده

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۴:۴۷

خودمونو با اين برنامه ها خسته نکنيم و به ملت احترام بذاريم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۴:۵۹

سود بازرگاني واردات خودرو صددرصد است! ديگه چيکار مي خوان بکنن؟ در ثاني تعداد واردات خودرو مگه چقدره؟ در سال حدود 76 هزار دستگاه خودرو اعم از چيني و غيرچيني وارد مي‌شود که بعضا" توسط دو شرکت بزرگ خودروسازي وارد مي‌شود؟ در مقابل تعداد هشتصد هزار دستگاه در داخل توليد مي‌شود! يک رقابت نابرابر البته به نفع داخلي ها

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۵:۰۱

نتيجه بازار انحصاري ميشه همين وضع موجود. مصرف کننده چه گناهي کرده که تاوان يک سوء مديريت چندساله رو بايد بده. نرخ بنزين که با نرخ جهاني تقريبا" برابري مي کنه چرا نرخ خودرو تو ايران جند برابر نرخ جهاني هست؟ آلودگي هوا و کشته هاي تصادفات رو اضافه کنيد به هزينه توليد خودرو قيمت يک پرايد براي کشور معادل چندين دستگاه مرسدس بنز در مياد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۵:۰۳

تعداد کثير اعتراض کننده به قيمت و کيفيت خودرو را نديده اند ولي اعتراض تعداد اندکي ازکارگران را ديده اند که معلوم نيست واقعا کارگر هستند!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۵:۱۱

ساخت خودرو در داخل کشور وقتي معني پيدا ميکنه که تک تک قطعات در داخل کشور توليد شود، وقتي قطعات بي کيفيت چيني به اسم ايراني مونتاژ ميشه و در نهايت تبديل ميشه به خودرويي با برچسب ايراني همه اينها ما رو به يک نتيجه ميرسونه، به جاي اسما توليد، کار مونتاژ انجام بشه اونم با شرکتهايي که توليداتشون مطابق با استانداردهاي جهاني هست، اونوقت همين کارگرهايي که نگران شغل هستند بيکار نمي مونن، هم به فکر ضرر زدن به همنوع خودشون نمي افتن، که همه هم مي دونيم ضرر هم مالي هست هم جاني

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۲

واردات خودرو+سود 30%=حقوق بيکاري براي کارگران خودرو سازي+ماشين خوب براي مردم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۱

به نظر من چه اين افراد کارگر بودن چه نبودن ولي خوبي اين حرکت اين بود که موضع مجلس و خودروسازان در برابر اعتراض مردم مشخص شد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۸:۵۳

اگر کمپاني بنز فقط ماشيناشو بده ايران،و از اون 1000% تعرفه!!!!!!!هم،دوستان کارگر فقط 1% رو به بنز بدن،کمپاني بنز همه ي نمايندگيهاشو، تعطيل ميکنه،ميزنه تو خط صادرات ماشين به ايران،

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۷

من ميخواستم ماشينم رو عوض کنم و هيچ عجله اي ندارم. صبر ميکنم بعد يک تا دو سال بعد که شرکتهاي مونتاژ کننده محصولاتشون رو بيارن بعد ميگيرم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۳

واقعاٌ نظر کارگران مورد توجه قرار مي گيرد يا آنهايي که نظر کارفرمايان را در پوشش کارگري منعکس مي کنند ديده ميشوند . چرا کارگرها تضمين شغلي ندارند ؟ کارفرما جوابگوست يا آقاي محجوب ؟ چرا تاوان بي کفايتي مديران صنعت خودرو را بايدکارگران مظلوم بدهند؟ اگر محصول خودرويي کشور در مسير درست طي مسير ميکرد مطمئناٌ همه منتفع بودند نه فقط مديران بي کفايت خودروسازي و بقيه ازجمله کارگران ، قطعه سازان و مصرف کنندگان که از اين بي کفايتي متضررند تاوان نمي دادند!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۹

اگر راست ميگوييد و به نظر کارگران توجه داريد بگوييد چکار براي تضمين شغلي آنها انجام داده يد که باز راهي براي کسب درآمد 1000درصدي از زبان اين عزيزان يافته ايد . بي کفايتي از مديران خودرو سازي است و کارگران و مردم ضعيف که مصرف کنندگان محصولات داخلي اند متضرر اين اهمال کاري مديرانند و تاوان آنرا با تهديد به بيکاري ، خسارت هاي جاني و مالي مصرف خودروهاي بي کيفيت از رده خارج مي پردازند .

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۳

چه کسي خودروي خارجي وارد ميکنه ، چه کسي قطعات بي کيفيت خارجي وارد ميکنه؟ چه کسي مسئول کنترل کيفيت قطعات وارداتيه؟ چه کسي منافع از اين محل داره ؟نه مصرف کننده و نه کارگر از اين ميان سودي نداره ! به کارگران در تضمين شغلي کمک کنيدو نه درجهت منافع مديران خودرو سازي !