• یکشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062918297
  • خبرنگار : 71477

هاموند: مشارکت روسیه در سوریه نقش انگلیس را پیچیده می‌کند

هاموند: مشارکت روسیه در سوریه نقش انگلیس را پیچیده می‌کند

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، نقش انگلیس در پایان بحران سوریه با مشارکت روسیه در این درگیری پیچیده شده است.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، نقش انگلیس در پایان بحران سوریه با مشارکت روسیه در این درگیری پیچیده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان مذاکره با جان کری، همتای آمریکایی‌اش گفت: احتمال رای گیری جدید در خصوص اقدام نظامی انگلیس در سوریه تحت بررسی‌های پیاپی قرار دارد اما دولت لندن نسبت به مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این مساله شک دارد.

در همین حال جان کری که در سفر سه روزه‌اش به انگلیس به سر می‌برد اذعان کرد، وزرای دفاع آمریکا و روسیه مذاکرات تلفنی جامع و گسترده‌ای را در خصوص جنگ با داعش برگزار کرده‌اند.

کری پس از ین نشست که در محل سکونت رسمی هاموند در لندن برگزار شد، گفت: ما قطعا از کمک روسیه در مبارزات کنونی علیه داعش استقبال می‌کنیم. ما بارها و در زمانهای مختلف درباره این موضوع مذاکره کرده‌ایم.

وی افزود: اما بخش دیگر این معادله بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و اینکه چطور باید این حقیقت را حل کند که او آهن ربایی برای آمدن شبه نظامیان خارجی به این منطقه است.

هاموند گفت: دولت لندن باید شفاف سازی کند که اگر معتقد است حملات هوایی در سوریه لازم و ضروری است این مساله باید برای رای گیری به پارلمان برود.

وی افزود: ما دائما در حال بررسی این وضعیت هستیم و به مذاکره با متحدانمان درباره وضعیت نظامی این کشور ادامه می‌دهیم.

هاموند ادامه داد: به خاطر مشارکت روسیه، وضعیت در سوریه پیچیده‌تر می‌شود. فکر می‌کنم باید درباره این مساله به عنوان بخشی از یک مشکل بزرگتر متشکل از سیل مهاجران، بحران انسانی در سوریه و همچنین لزوم شکست داعش مذاکره کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha