• دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062314592
  • خبرنگار : 71129

استفاده عربستان از تسلیحات آمریکایی،‌ یمنی‌ها را علیه آمریکا می‌شوراند

استفاده عربستان از تسلیحات آمریکایی،‌ یمنی‌ها را علیه آمریکا می‌شوراند

کمک دولت آمریکا به ائتلاف نظامی علیه یمن تحت رهبری عربستان باعث می‌شود تا مردم یمن علیه ایالات متحده موضع بگیرند.

کمک دولت آمریکا به ائتلاف نظامی علیه یمن تحت رهبری عربستان باعث می‌شود تا مردم یمن علیه ایالات متحده موضع بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بسیاری از حملات هوایی تحت رهبری عربستان به صورت اشتباه مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد.

بسیاری از افرادی که در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها ساکن هستند،‌ هدف حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان قرار می‌گیرند و به طرز فزاینده‌ای قربانی این حملات هستند چون جنگنده‌های ائتلاف ساختمان‌های مسکونی، اردوگاه‌های آوارگان و حتی در یک مورد یک شرکت آب معدنی را هدف قرار دادند.

یکی از کارگران این کارخانه گفت: هرگز فکر نمی‌کردم که این کارخانه هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار گیرد. در این حمله 13 کارگر کشته شدند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که نیمی از 4000 فردی که در این حملات کشته شدند،‌ غیرنظامی بودند و بیش از یک میلیون تن دیگر هم از مارس سال جاری میلادی بی‌خانمان شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته است: به جای اینکه مردم یمن علیه حوثی‌ها موضع بگیرند، ‌این حملات اشتباه باعث شده تا غیرنظامیان یمنی علیه عربستان و دولت‌های حامی ریاض موضع بگیرند که شامل آمریکا نیز می‌شود چون ایالات متحده تامین کننده اصلی کمک‌های نظامی و اطلاعاتی برای این ائتلاف ضد حوثی‌هاست.

شواهد مربوط به دخالت آمریکا در این حملات در تحقیقات اخیر از مناطقی که هدف قرار گرفتند، یافت شده است. در ژوئیه سال جاری میلادی،‌ دیده بان حقوق بشر از چهار منطقه مورد حمله در زمین‌های کشاورزی یمنی دیدن کرد و تسلیحاتی را یافت که ساخت آمریکا بودند. یکی از بمب‌هایی که در حمله هوایی مرگبار به مسجدی در ژوئیه مورد استفاده قرار گرفت، ساخت آمریکا بود.

جلال فیروز،‌ عضو سابق پارلمان بحرین گفت: برخی احساسات در منطقه به وجود آمده مبنی براینکه دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به فروش این تسلیحات می‌پردازد که همین تسلیحات توسط عربستان در این حملات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مردم یمن با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند و شیوع مالاریا نیز در این کشور گزارش شده است و همین روند تهدیدی برای جان مردم یمن محسوب می‌شود.

سازمان ملل نیز هشدار داده که 6 / 1 میلیون کودک یمنی با سوءتغذیه مواجهند و سایر گروه‌های کمک رسان نیز می‌گویند، هزاران تن دیگر هم در صورت عدم کمک رسانی سریع مواد غذایی، سوخت و دارو جان خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha