• یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94062213623
  • خبرنگار : 71434

در آستانه اعیاد سال نو یهودی صورت گرفت؛

درگیری صهیونیست‌ها با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی + واکنش‌ها

درگیری صهیونیست‌ها با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی + واکنش‌ها

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) به صحن‌های مسجد الاقصی حمله کردند و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند و با حمله به نمازگزاران چند تن را زخمی کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) به صحن‌های مسجد الاقصی حمله کردند و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند و با حمله به نمازگزاران چند تن را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در پی دعوت سازمان یهودیان تندور برای یورش به مسجدالاقصی به بهانه نزدیکی اعیاد یهودی، نیروهای رژیم صهیونیستی امروز با حمله به این مسجد و ممانعت از ورود نمازگزاران به داخل مسجد با آن‌ها درگیر شدند.

بنا به گزارش این شبکه خبری در این درگیری‌ها صهیونیست‌ها از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی علیه نمازگزاران استفاده کردند.

همچنین شبکه اسکای نیوز از زخمی شدن دستکم 10 تن از نمازگزاران و محاصره حدود 50 فلسطینی در مسجد الاقصی و نیز بازداشت 30 تن از نگهبانان این مسجد خبر داد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که اوری آریل، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی همراه نیروهای صهیونیستی که به مسجد الاقصی یورش بردند بوده است. صهیونیست‌ها همچنین به عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی نیز حمله کردند و بخش‌های جنوبی مسجد القبلی نیز در اثر پرتاب گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی دچار آتش سوزی شد.

روز شنبه یهودیان تندرو برای یورش به مسجد الاقصی دعوت کرده بودند.

واکنش‌ها به حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به این حملات اعلام کرد که حمله به مسجد الاقصی "جنایت جنگی" و با هدف تقسیم این مسجد است.

عزت الرشق از رهبران حماس با بیان این مطلب تاکید کرد به هیچ قیمتی اجازه تقسیم الاقصی را نمی‌دهیم.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حمله به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز با محکوم کردن این اقدام تاکید کرد ادامه چنین اقداماتی رسیدن به راهکاری عادلانه و فراگیر براساس طرح صلح عربی را غیرممکن می‌کند.

جبهه آزادی بخش فلسطین نیز به نوبه خود این حمله را محکوم کرد و اسرائیل را مسئول مستقیم پیامدهای این حمله دانست.

شیخ نافذ عزام، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با محکوم کردن این حمله گفت: تا زمانی که اوضاع به این منوال باشد صلح ممکن نیست.

از سوی دیگر محمد المومنی، وزیر اطلاع رسانی اردن اعلام کرد که امان از چند وقت پیش ولید عبیدات، سفیر اردن در تل آویو را به دلیل هتک حرمت مسجد الاقصی توسط اسرائیلی‌ها فراخوانده و با وجود درخواست‌های مکرر اسرائیل وی همچنان برای انجام مشورت‌هایی در امان حضور دارد.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن بر پایبندی اسرائیل به بازگرداندن آرامش به قدس و مسجد الاقصی و عدم تغییر ماهیت این مسجد تاکید کرد.

عبدالله دوم نیز بر مخالفت اردن با هر گونه اقداماتی که مسجد الاقصی را در معرض خطر قرار دهد یا موجب تغییر ماهیت آن شود، تاکید کرد.

تماس نتانیاهو با عبدالله دوم در پی آن انجام شد که مسئولان اردنی به یورش مکرر شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و تلاش اسرائیل برای تغییر ماهیت این مسجد اعتراض کرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha