• شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94062112925
  • خبرنگار : 71516

در واکنش به تحریم 4 تن از رهبران خود؛

حماس: تحریم‌های واشنگتن جانبداری آشکار از اسرائیل است

حماس: تحریم‌های واشنگتن جانبداری آشکار از اسرائیل است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه چهار تن از رهبران خود را تصمیمی "غیر اخلاقی" و "جانبداری آشکار" واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه چهار تن از رهبران خود را تصمیمی "غیر اخلاقی" و "جانبداری آشکار" واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المصریون، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تصمیمات وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه تعدادی از رهبران این جنبش اعلام کرد که این تحریم‌ها در راستای مواضع قبلی کاخ سفید و جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که این مواضع "منفی و غیر اخلاقی" علیه رهبران برجسته فلسطینی که از محبوبیت گسترده‌ای در جامعه فلسطین برخوردارند، دشمنی با کل ملت فلسطین به شمار می‌رود.

حماس ضمن محکومیت این تحریم‌ها خاطر نشان کرد که فشارها علیه جنبش حماس نمی‌تواند این جنبش را مجبور به امتیازدهی سیاسی کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه از اعمال برخی تحریم‌ها علیه چهار تن از رهبران جنبش حماس و یک شرکت متعلق به یکی از این افراد خبر داد و مدعی شد که این افراد از طرف حاکم بر نوار غزه حمایت مالی می کنند.

این وزارتخانه مدعی شد که "صالح العاروری"، عضو دفتر سیاسی حماس، "ماهر جواد یونس صلاح"، مسئول مالی اسبق، "ابو عبیده خیری حافظ الاغا"، مسئول مالی عالی رتبه و مسئول سرمایه گذاری و حمایت مالی و انتقال اموال از عربستان به حماس و "محمد رضا محمد انور عواد" که تابعیت مصری دارد، در انتقال ده‌ها میلیون دلار به حماس و گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در غزه دست داشته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت بین المللی سرمایه‌گذاری و تجارت "اسیاف" متعلق به "ابو عبیده خیری حافظ آغا" را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. بر اساس این تصمیم، اموال و سرمایه‌های افراد مذکور در آمریکا و یا حتی نزد شهروندان آمریکایی بلوکه می‌شود و اتباع این کشور اجازه تعامل با این رهبران حماس را ندارند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا نیز هفته گذشته نام سه تن از رهبران حماس به نام‌های "یحیی سنوار"، "روحی مشتهی" و "محمد ضیف" را در لیست "تروریسم" قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha