• جمعه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94061308137
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس کمیسیون اصل 44 مجلس:

با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل می‌کنیم

با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل می‌کنیم

رییس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در واکنش نسبت به کمپین "خودرو صفر نخریم"، گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

رییس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در واکنش نسبت به کمپین "خودرو صفر نخریم"، گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت خودروی داخل و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: ما قطعا احتمال می‌دهیم در شرایط بعد از تحریم شرکت‌های خودرو ساز به ایران بیایند و قراردادهایی منعقد کنند، البته این نکته ضروری است که تا به امروز تنها شرکت‌ها به ایران آمده‌اند، اما قلمی برای امضا روی کاغذ نچرخانده‌اند، ولی پس از آمدن آن‌ها تولید داخل و مسئولان باید بسیار دقت کنند.

وی با بیان این‌که «نباید پس از رفع تحریم‌ها و رفت و آمدهای شرکت های خودروسازی بازار خود را به راحتی به آن‌ها واگذار کنیم»، افزود: اگر با دقت وارد این موضوع نشویم بازار خودرو کشور لطمه سنگینی می‌خورد و شرایط رقابتی از بین خواهد رفت. پس حتما باید در شرایط پساتحریم بستر رقابت پذیری بین شرکت‌های ایرانی و خارجی را فراهم کرد و بازار داخلی کشور را کنترل کنیم.

وی با اشاره به این‌که «نباید با چشمانی بسته بازار داخلی را در اختیار خودروسازان خارجی قرار دهیم»، ادامه داد: باید فضایی برای شرکت‌های خودروسازی ایجاد شود که تکنولوژی و فناوری را به ایران منتقل و برای ساخت‌وساز خودرو در داخل کشور از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داخلی استفاده کنند و در واقع باید بتوانیم تکنولوژی نوین را از آن‌ها گرفته و به داخل منتقل کنیم. البته باید کاملا متوجه موضوع باشیم که کشور تنها به یک مونتاژ کننده تبدیل نشوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌ها توافق در ماه‌های آینده صورت بگیرد، دوره‌ای از گشایش در کشور اتفاق می‌افتد که زمان تمایل به مصرف نیز در جامعه بیشتر می‌شود. پس در این دوره فرصت مناسبی است که کیفیت و خدمات پس از فروش در همه صنایع و محصولات داخلی به خصوص خودرو افزایش یابد و با این کار هم خودروساز سود می‌برد و هم قیمت‌ها برای مردم مهار می‌شود.

وی با انتقاد شدید از «دور زدن قانون توسط عده‌ای در مناطق آزاد تجاری» اظهار کرد: متاسفانه عده ای خودروهای ورودی به مناطق آزاد را وارد شهرهای دیگر آن استان مثل خوزستان، سیستان و گیلان می‌کنند و سپس با دور زدن قانون آن را به شهرهای دیگر کشور می‌فرستند این کار قطعا به تولید داخلی ضربه می‌زند.

وی به کمپین خودرو صفر نخرید واکنش نشان داد و گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید ساختار خودروسازی را اصلاح و اصل 44 را حاکم کنیم، شرکت‌ها را رقابت‌پذیر و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون اصل 44 مجلس درباره چگونگی لغو پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد: در مجلس در این خصوص جلسه‌ای تشکیل و تذکرات فراوانی به مسئولان مربوطه داده شد، اما آن‌ها اعلام کردند که مردم با ارسال یک پیامک به 8999 می‌توانند این موضوع را حل کنند. در حالی که اگر یک پیامک برای حذف ارسال پیام کوتاه فرستاده شود آن اپراتور تمام پیامک‌های فرستاده شده را حذف می‌کند که این سوء استفاده مخابراتی است که باید تذکر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۲:۳۱

ما خودروساز داخلي نداريم که، مونتاژ کار داخلي داخلي داريم، اونم به بدترين شيوه ممکن.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۲:۴۳

شما از فروش خودرو چه سهمي ميبريد؟چرا براي اصلاح واقعي نظر مردم به دنبال افزايش کيفيت و کاهش هزينه و کاهش قيمت نيستيد؟ چرا انهايي که خودرو صفر گرفتند و خودرو صفر داري ايراد فني است پس گرفته نميشود و خسارت خريدار داده نميشود؟ چرا گارنتي واقعي به خريدار داده نميشود که تا 2 سال پس از خريد هر نوع استهلاک و خرابي قطعه تعويض شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۲:۵۷

ما خیلی چیزها رو وارد مي کنيم اگه ايده وجود داشته باشه مي دونيد کشور چقدر مي تونه توليد داشته باشه / ولي متاسفانه خودرو چيزي که با جان مردم سر و کار داره رو گير داديم بهش که توليد داخلي داشته باشه چه اصراريه؟ مواد غذایی با بسته بندي شکيل صادر کنن بخدا سودش بيشتر از خودرويي که همش داره ضرر ميده/ ما الان 40 سال صنعت خودرو داريم ايران خودرو کجا تويوتا هيوندا کجا اونها هم با ما شروع کردن / يا چيني که ده سال پبش شروع کرده خودروسازيش تا سه سال ديگه يونيک ميشه هم از نظر کيفيت و هم قيمت

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۳:۱۰

اين شيوه توليد و قالب کردن محصولات از رده خارج به هر قيمتي و هر شيوه‌ای منحل بشه بهتره

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۳:۲۳

شما مي گين توليد داخل با اين حرف شما جون مردم چي چرا به هر قيمتي توليد چار کفيت بهتر نميشه که اينجور نشه شما واستون جون مردم ارزش نداره؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۳:۲۸

چراخودروهاي بي کيفيت را به قيمت بالابه مردم ميفروشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۴:۲۳

داستان نخريدن لبنيات را در آلمان شنيديد ؟اگر شنيده بوديد اين حرف را نميزديد /

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۴:۳۶

با اوضاع فعلي تنها راهي که ميشه دولت و خودروسازهارو کمي تنبيه کرد و متوجه ظلمي که از بابت خودرو به مردم ميکنن کرد، فقط همينه وگرنه تا دلتون بخواد از اين حرفاي قشنگ و ماده‌هاي متعددي که براي حمايت از حقوق مشتريان زدن و يا تصويب کردن، اما نتيجه شو همه ميدونيم چي شده...بابا چرا نميخوايد متوجه بشيد مردم از اين وضع به اصطلاح صنعت خودرو کنوني خسته شدن تمومش کنيدديگه... چرا بايد مردم هزينه اشتغال ومنفعت طلبي و سوء استفاده يک عده خاص رو بپردازن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۴:۴۴

پارس مدل 94 بخاطر از کار افتادن فن ها ديروز 5 ساعت اسير شدم دو بار امداد خودرو اومد و بعد از کلي بازديد تشخيص دادند سيم کشي ماشينم کلا بايد عوض بشه مگه ميشه مگه داريم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۴:۴۵

اين کمپين صحيح نيست بجاي اين کار بايد ساختار خودروسازي رو اصلاح کرد! طرف تازه از خواب تو مجلس بيدار شده انگار مردم بايد کارها رو اصلاح کنند شما رفتي مجلس چيکار؟ بهترين راه فقط نخريدنه