• پنجشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94061207882
  • منبع : نمایندگی سمنان

اختصاص2.4 میلیاردتومان به احداث کانال آب کشاورزی در گرمسار و آرادان

اختصاص2.4 میلیاردتومان به احداث کانال آب کشاورزی در گرمسار و آرادان

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان بخش کشاورزی خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان دفتر گرمسار، غلامرضا کاتب در حاشیه سفر وزیر جهادکشاورزی و در جمع فعالان کشاورزی گرمسار، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی به کشاورزان و تولیدکنندگان بیش از 20 درصد است و لذا این تسهیلات به رفع مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان کمک نمی‌کند، از این رو مجلس 350 میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم به این بخش اختصاص داده تا کمکی به بخش تولید باشد.

وی با اشاره به مشکلات گندم‌کاران و جوکاران گرمساری از وزیر جهادکشاورزی خواست، در راستای حمایت از کشاورزان 20 درصد باقی‌مانده خرید محصولات جو کشاورزان استان و شهرستان هرچه زودتر پرداخت شود.

این نماینده مجلس، با بیان این‌که سال 93-94 یک سال استثنایی برای بخش کشاورزی گرمسار و آرادان در بخش راه‌اندازی کانال‌های آب بود، افزود: در این مدت با هدف ایجاد و احداث کانال‌های آب کشاورزی، یک میلیارد و 600 میلیون تومان به کشاورزان گرمساری و 800 میلیون تومان به کشاورزان آرادانی اختصاص یافته است.

وی، با بیان این‌که این اعتبارات صرف ایجاد کانال‌های اصلی شده است، اضافه کرد: هنوز کانال‌های فرعی آب کشاورزی که آب را به مزارع می‌آورد مانده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، ادامه داد: انتظار کشاورزان این منطقه از وزیر جهادکشاورزی این است که اعتباراتی برای ایجاد کانال‌های فرعی آب گرمسار و آرادان در ردیف اعتباری ملی دیده شود.

نماینده گرمسار و آرادان با اشاره به تعیین قیمت تعرفه برق چاه‌های کشاورزی، آن را گران خواند و اظهار کرد: با توجه به رکودی که وجود دارد انتظار کشاورزان این است که اندکی از قیمت این تعرفه‌ها، کاسته شود.

کاتب با تقدیر از عملکرد خوب وزارت جهادکشاورزی در تجهیز مزارع و باغات به سیستم‌های نوین آبیاری، گفت: در این بخش جهادکشاورزی به درستی اعلام کرده که تسهیلات به تمام مراجعین این بخش اعطا می‌شود.

وی، با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و شهرستان گرمسار، خاطرنشان کرد: تجهیز مزارع و باغات به سیستم‌های تحت فشار تا حد زیادی از مشکل کمبود آب کشاورزی می‌کاهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha