• سه‌شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94060301838
  • خبرنگار : 71496

در دیدار با وزیر خارجه هند؛

سیسی: مساله فلسطین هنوز دلیل بی ثباتی در منطقه است

سیسی: مساله فلسطین هنوز دلیل بی ثباتی در منطقه است

رئیس جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه هند با تاکید بر اینکه مساله فلسطین همچنان یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است، حل فوری مساله فلسطین و برقراری صلح در خاورمیانه را خواستار شد. وزیر خارجه هند نیز بر ادامه حمایت کشورش از مساله فلسطین تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه هند با تاکید بر اینکه مساله فلسطین همچنان یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است، حل فوری مساله فلسطین و برقراری صلح در خاورمیانه را خواستار شد. وزیر خارجه هند نیز بر ادامه حمایت کشورش از مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با سوشما سواراج، وزیر خارجه هند که با حضور سامح شکری، وزیر خارجه مصر برگزار شد بر لزوم حل مساله فلسطین براساس اصول بین المللی و طرح عربی و برقراری صلح و عدالت در منطقه تاکید کرد و گفت: مساله فلسطین هنوز یکی از دلایل اصلی بی ثباتی در منطقه است و هر چه زودتر باید این مساله حل شود.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر، سواراج در این دیدار اعلام کرد کشورش از سیسی دعوت می‌کند برای حضور در نشست سران آفریقا در دهلی به این کشور سفر کند.

وزیر خارجه هند تاکید کرد: قطعا دیدارهای سیسی با رئیس جمهور و نخست وزیر کشورش اقدامی مهم در راستای ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد بود.

سیسی نیز در مقابل با استقبال از این دعوت تاکید کرد سفرش به هند باعث تحکیم روابط برجسته دو کشور خواهد بود.

در این دیدار دو وزیر خارجه هند و مصر، یادداشت تفاهمی در مورد همکاری‌های دو جانبه در زمینه گردشگری و پژوهش‌های علمی امضا کردند.

همچنین دو طرف با برگزاری نشست‌های کمیته مشترک در سال 2016 با هدف ارتقای روابط دو جانبه به توافق رسیدند.

طبق اعلام سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر سیسی امروز (سه شنبه) در قالب رسمی و سه روزه به مسکو خواهد رفت و در آنجا با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود درباره راه‌های تقویت همکاری اقتصادی وافزایش حجم مبادلات دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین قرار است در این سفر، سیسی با رئیس پارلمان روسیه با حضور هیات‌هایی از دو طرف دیدار کند. پس از آن وی با دیگر مقامات روسیه دیدارهایی خواهد داشت.

وزیر خارجه هند همچنین در مرکز دبیرخانه اتحادیه عرب با نبیل العربی، دبیرکل این اتحادیه به طور جداگانه دیدار کرد و با وی به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت.

العربی در جمع خبرنگاران با تاکید بر روابط عادی هند با کشورهای عربی گفت: هند با تمامی اعضای اتحادیه روابط بسیار عالی دارد و این کشور یکی از مهمترین حامیان مساله فلسطین در جهان است.

خالد العباس، مشاور دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد: وزیر خارجه هند با اشاره به اینکه رئیس جمهور هند به زودی به منطقه سفر خواهد کرد گفت: وزیر خارجه هند در دیدار با العربی حمایت کشورش از مساله فلسطین تاکید کرد.

همچنین در این دیدار توافق شد در ماه دسامبر آتی اولین نشست اتحادیه عرب و هند برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha