• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94060100715
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

وجود 130 هزار هکتار بافت فرسوده در ایران

وجود 130 هزار هکتار بافت فرسوده در ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود 130 هزار هکتاربافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود 130 هزار هکتاربافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در قزوین، محمد سعید ایزدی درجلسه ستاد استانی باز آفرینی شهر پایدار در قزوین اظهار کرد: این وسعت بافت فرسوده در 495 شهر کشور گسترده است که باید برای ساماندهی و احیاء این بافت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: درصدد هستیم شرایطی را فراهم آوریم که تسهیلات مناسبی در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده به منظور نوسازی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات بافت های فرسوده را برطرف کند و برای رفع این مشکل، شبکه ای از همکارهای گسترده بین تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط و حتی نهادهای غیر دولتی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه با سه معضل در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده مواجه هستیم، گفت: فقر شهری، تاب آوری پایین و بحران هویت سه معضلی است که در 130 هزار هکتار از محدوده های شهری با آن مواجه هستیم.

به گفته ایزدی طبق طرح جامع مسکن باید سالانه 300 هزار واحد از طریق اعطای تسهیلات از فهرست بافت‌های فرسوده کشور خارج شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سود تسهیلات پرداختی به این واحدها 24 درصد به صورت مشارکتی و 21 درصد به صورت تسهیلات 10 ساله است که دولت موظف به پرداخت 9 درصد تسهیلات مشارکتی به صورت 10 ساله است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر 1300 هکتار بافت فرسوده در استان قزوین وجود دارد که 40 درصد آن معادل 520 هکتار در شهر قزوین واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۸:۵۹

باسلام اينهمه هزينه شده تا ساخته شوند و حالا اسم فرسوده رويشان بگذاريد تا زمين خواران بيايند کلي هزينه کنند تا خرابشان کنند تا اپارتمانهاي زپرتي بجايشان بسازند. اگر در اين چندسال بجاي اينکه خانه هاي سالم اخر زمان شاه خراب شود و بجايش خانه ساخته شود در دشتهاي کم رمق سمنان خانه ساخته شده بود هم تراکم تهران کاسته مي شد هم سمنان اباد شده بود هم تهران ويران نمي شد