• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94060100297
  • خبرنگار : 71516

ابو مرزوق: به دنبال تثبیت آتش‌بس با صهیونیست‌ها هستیم

ابو مرزوق: به دنبال تثبیت آتش‌بس با صهیونیست‌ها هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که نوار غزه قصد تثبیت آتش‌بس را دارد و نه آرام‌سازی کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که نوار غزه قصد تثبیت آتش‌بس را دارد و نه آرام‌سازی کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی ابو مرزوق، در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره قطر خاطرنشان کرد که هیچ بحثی درباره آرام‌سازی کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت وجود ندارد، بلکه ما به دنبال تثبیت آتش‌بس هستیم و مقاومت تا زمانی که رژیم صهیونیستی به این آتش‌بس پایبند بماند، به آن پایبند خواهد بود.

ابو مرزوق با بیان اینکه "حفظ آتش‌بس ناشی از ضعف نیست، بلکه ما قدرت تداوم مقاومت را داریم" خاطرنشان کرد: این مساله تنها به غزه مربوط می‌شود که بیش از یک سال پیش در معرض تجاوز رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت و کرانه باختری حساب خود را دارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابو مرزوق در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که سیاست حماس از زمان تاسیس آن این بوده است که مناسبات با کشورهای دیگر تحت تاثیر روابط میان آن کشورها با هم قرار نگیرد و همه باید بر روی مساله فلسطین که مساله اساسی امت اسلامی است، اجماع داشته باشند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که مشکلات داخلی کشورها مانع از اتفاق‌نظر آنها بر روی مساله فلسطین شده است، اما با این وجود مساله فلسطین همچنان مساله اساسی و محوری باقی خواهد ماند.

ابو مرزوق همچنین مصر را مسئول مستقیم سلامتی و امنیت فلسطینی‌هایی دانست که اخیرا به دست افراد مسلح در سیناء ربوده شده‌اند.

وی گفت: ابهامات زیادی درخصوص حادثه ربوده شدن فلسطینی‌ها وجود دارد. برخی می‌گویند که کار یک دستگاه امنیتی حاکم در مصر بوده اما برخی معتقدند کار داعش بوده است و طرف‌های دیگر اسرائیل را مسئول عملیات می‌دانند. در هر صورت ما امیدواریم که مقامات مصری بتوانند ابهامات این حادثه را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنند و شرایط لازم را برای بازگشت سالم فلسطینی‌ها فراهم آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha