• چهارشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94052816066
  • خبرنگار : 71089

کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه نسبت به انتخابات 7 ژوئن

کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه نسبت به انتخابات 7 ژوئن

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی گزیجی، حمایت عمومی از حزب عدالت و توسعه کاهش یافته و از میزان 8 / 40 در انتخابات هفتم ژوئن به 2 / 39 در ماه اوت رسیده است.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی گزیجی، حمایت عمومی از حزب عدالت و توسعه کاهش یافته و از میزان 8 / 40 در انتخابات هفتم ژوئن به 2 / 39 در ماه اوت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در نظرسنجی این شرکت که روز سه شنبه در روزنامه بیرگون منتشر شده است، میزان و نحوه مشارکت مردم در انتخابات احتمالی زودهنگام که قرار است در ماههای آینده برگزار شود، سنجیده شده است. در این نظرسنجی از شرکت کنندگان در طول هفته پرسیده شده که در صورت رای گیری به کدام حزب رای می‌دهند. بر اساس نتایج به دست آمده 2 / 39 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که می خواهند به حزب عدالت و توسعه رای دهند که این میزان رای در مقایسه با گذشته 6 / 1 درصد کاهش آرای این حزب را نشان می‌دهد.

در مقابل حزب مردم جمهوری خواه که بزرگ‌ترین مخالف حزب حاکم است، در این نظرسنجی 4 / 26 درصد را به خود اختصاص داده است که این میزان در مقایسه با میزان آرای انتخابات سراسری گذشته بیشتر بوده است. در این میان میزان آرای حزب ملی گرا نیز همانند رقم انتخابات پارلمانی گذشته 2 / 16 درصد بوده و تغییری نکرده است و اما آرای حزب دموکراتیک خلق نیز اندکی افزایش یافته و از میزان 12 / 13 درصد در انتخابات هفتم ژوئن در این نظرسنجی به میزان 1 / 14 رسیده است.

به گفته مراد گزیجی، رییس شرکت تحقیقاتی گزیجی، رسانه‌های طرفدار دولت در نظرسنجی‌های خود اعلام کرده اند که حزب عدالت و توسعه درصد بالایی از آرا را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حزب عدالت و توسعه دو استراتژی می‌تواند برای افزایش آرای خود اتخاذ کند، اول اینکه میزان آرای حزب ملی گرا را به کمتر از 10 درصد برساند و دست کم 25 درصد از آرای آنها را از آن خود کند و راه دوم این است که به طرفداران حزب جمهوری خواه به گونه‌ای نشان دهد که حزب عدالت و توسعه در صدر قرار دارد و آنها چندان شانسی ندارند.

گزیجی اضافه کرد: در این میان افزایش خشونت‌ها و درگیریها در نواحی شرق ترکیه تاثیر منفی بر آرای حزب دموکراتیک خلق نداشته است. در واقع 19 درصد از واجدان شرایط برای رای گیری الکترال در ترکیه کرد هستند که رهبر خود را صلاح‌الدین دمیرتاش می‌دانند نه رهبر حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک).

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha