• دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۳:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94052614295
  • خبرنگار : 71417

نشست رهبران حماس و جهاد اسلامی برای بررسی اوضاع فلسطین

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن هشدار در مورد اوضاع ناگوار زندان‌های رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که تمامی گروه‌های فلسطینی باید در قبال به خطر افتادن جان هر یک از اسرای فلسطینی موضعی یکپارچه اتخاذ کرده و جلوی تجاوزات دشمن علیه آنان را بگیرند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن هشدار در مورد اوضاع ناگوار زندان‌های رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که تمامی گروه‌های فلسطینی باید در قبال به خطر افتادن جان هر یک از اسرای فلسطینی موضعی یکپارچه اتخاذ کرده و جلوی تجاوزات دشمن علیه آنان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تمجید از اسرای اعتصاب غذا کننده و در رأس آن‌ها محمد علان، رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه عواقب و پیامد وخامت حال آنان دانستند.

حماس و جهاد اسلامی در نشستی به منظور گسترش همکاری و بررسی شیوه تعامل با اوضاع سیاسی جاری، آخرین تحولات اوضاع در فلسطین به ویژه نوار غزه، لغو محاصره غزه، تماس‌های بین‌المللی برای تثبیت آتش‌بس در این منطقه و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری به ویژه جنایت نوزادسوزی در نابلس را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

رهبران دو جنبش همچنین تجاوزات روزمره صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی و تلاش‌های رژیم اشغالگر برای تحمیل واقعیت‌های خود و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و راه‌های مقابله با این تجاوزات را بررسی کردند.

آن‌ها در ادامه، عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و خیزش سراسری فلسطینیان در قدس و اراضی اشغالی 48 را ستوده و سرکوب این تحرکات و خیزش‌ها را به شدت محکوم کردند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در این دیدار بر ضرورت تحقق وحدت ملی تاکید کرده و خواستار اجرای تمامی بندهای توافقنامه آشتی ملی به منظور برچیدن کامل دودستگی و اختلافات داخلی، برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش به منظور رسیدگی به مسائل و پرونده های مورد اختلاف شدند.

در رابطه با سیاست‌ها و اقدامات اخیر آژانس آنروا هم دو جنبش خواستار توقف هرچه سریع تر سیاست‌های نادرست این آژانس از جمله کاهش خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی و احتمال تعویق آغاز سال تحصیلی جدید شده و نسبت به پیامدهای چنین اقدامات خطرناکی شدیدا هشدار دادند.

حماس و جهاد اسلامی در پایان، طرف‌های بین المللی را به مسئولیت‌پذیری در قبال مساله آوارگان فلسطینی و حقوق ثابت و مشروع آنان و ادامه خدمت‌سانی به آن ها فراخواندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha