• یکشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94052514042
  • خبرنگار : 71415

گارد ساحلی یونان عمدا قایق آوارگان سوری را در آب‌های ترکیه غرق کرده است

یک قایق متعلق به گارد ساحلی یونان عمدا اقدام به غرق کردن یک قایق بادی مملو از پناهجویان آواره سوری شامل چند زن و کودک در آب‌های ترکیه کرد.

یک قایق متعلق به گارد ساحلی یونان عمدا اقدام به غرق کردن یک قایق بادی مملو از پناهجویان آواره سوری شامل چند زن و کودک در آب‌های ترکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، بر اساس تصاویر ضبط شده توسط ماهیگیران ترک که گفته شده چند روز پیش فیلمبرداری شده و به رسانه‌های ترک داده شده است، یونانی‌ها با نوعی نیزه این قایق متعلق به مهاجران را غرق کرده‌اند.

این قایق بادی هنگامی که هدف این حمله قرار گرفت، به تازگی ساحل ترکیه را که تنها چند مایل با جزایر "کاس و لسباس" یونان فاصله دارد ترک کرده بود. این جزایر یونان در هفته‌های اخیر شاهد ورود هزاران آواره سوری و دیگر پناهجویان بوده‌اند.

در تصاویر ضبط شده از این اتفاق نشان داده می‌شود که قایق گشت زنی گارد ساحلی یونان در حال دور شدن از منطقه است و یکی از ماهیگیران اظهار می‌کند: قایق بادی در حال غرق شدن است. آب در حال ورود به این قایق است و افرادی روی آن هستند. یک چیزی مثل نیزه این قایق بادی را سوراخ کرده است.

در تصاویر بعدی پس از آن که قایق به تدریج غرق می‌شود، مهاجران به داخل آب می‌افتند اما ماهیگیران به نجات سوری‌ها که گفته می‌شود تعداد آنها حدود 50 نفر است، می‌روند و سپس گارد ساحلی ترکیه را خبر می‌کنند که اقدام به بازگرداندن این آوارگان به ساحل ترکیه می‌کند.

این تصاویر به گونه‌ای هستند که نمی‌توان به شکل مستقل اعتبار آنها را تایید کرد. هنگامی که خبرنگار دیلی تلگراف با گارد ساحلی جزیره چیوس یونان تماس می‌گیرد سخنگوی این گارد نسبت به این گزارش‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

گارد ساحلی یونان اخیرا اعلام کرد که اقدام به نجات حدود 600 آواره و مهاجر در روزهای پنجشنبه و جمعه در 21 مورد مجزا کرده است.

تا کنون تعداد بی‌سابقه 125000 آواره و مهاجر به سلسله جزایر اژه شرقی در یونان در مدت گذشته از سال جاری میلادی وارد شده‌اند که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش 750 درصدی نشان داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha