• شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94052412917

عضو کمیسیون کشاورزی:

دولت با تسهیلات بلاعوض به کمک کشاورزان بیاید

دولت با تسهیلات بلاعوض به کمک کشاورزان بیاید

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به «ناکارآمدی بخش صنعت به دلایلی مثل وابستگی به خارج از کشور»، این درخواست را مطرح کرد که «سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش کشاورزی صورت گیرد و دولت با تسهیلات بلاعوض به کمک کشاورزان بیاید.»

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به «ناکارآمدی بخش صنعت به دلایلی مثل وابستگی به خارج از کشور»، این درخواست را مطرح کرد که «سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش کشاورزی صورت گیرد و دولت با تسهیلات بلاعوض به کمک کشاورزان بیاید.»

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: ما یا باید قبول کنیم که بخش کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار است یا این‌که به این گزاره معتقد نباشیم؛ اگر معتقد نباشیم و راه حمایت از صنعت را پیش ببریم باید توجه کنیم که صعنت امتحان خود را در این سال‌ها پس داده است.

وی ادامه داد: دیدیم که چگونه صنایعی مثل فولاد و خودروسازی به دلیل این که به وارادات وابسته بودند نتوانستند با تمام ظرفیت‌های‌شان کار کنند. به خصوص خودروسازی که بیشتر از همه بخش‌ها این را تجربه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار صنعت، بخش پویایی به نام کشاورزی وجود دارد که ارزش افزوده بالایی دارد. یعنی هر یک ریال هزینه در بخش کشاورزی، سه ریال ارزش افزوده دارد. به علاوه این بخش برخلاف صنعت، چندان به جهان خارج وابسته نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی افزود: در کنار این مساله، بخش کشاورزی نیروی کار ارزان قیمتی دارد و می‌توانیم همه افراد را در این بخش درگیر کنیم. در عین حال، وجود سه عنصر آب، خاک و نیروی انسانی در کنار هم می‌توانند باعث تولید بخش کشاورزی شوند. اگر یه این مساله اعتقاد داشته باشیم باید چند سال، پول‌های هنگفتی که در صنعت هزینه کردیم و پاسخ مثبتی هم نداد را در بخش کشاورزی صرف کنیم.

وی همچنین گفت: کشورهای توسعه‌یافته از زمانی شروع به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خود کردند و کشاورزی توسعه‌یافته و پویایی را راه‌اندازی کردند و حتی صادرکننده محصولات کشاورزی شدند و توانستند صنعت خود را قوی کنند. ما هم باید همین کار را انجام دهیم یعنی اول امنیت غذایی و نیازهای داخلی خود را تامین کنیم و بعد وارد حوزه‌های دیگر شویم.

وی درباره تامین هزینه‌های تجهیزات کشاورزی نیز توضیح داد: دولت می‌تواند از طریق تسهیلات بانکی به کمک کشاورزان بیاید. می‌توانیم از طریق بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها، تسهیلاتی را که نیاز است در اختیار کشاورزان قرار دهیم. بخشی را هم به صورت بلاعوض در اختیارشان بگذاریم تا بتوانیم شاهد انقلابی در بخش کشاورزی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha