• چهارشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94052111750
  • خبرنگار : 71496

دیدار بارزانی با هیات سیاسی-نظامی آمریکا

دیدار بارزانی با هیات سیاسی-نظامی آمریکا

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با یک هیات آمریکایی، به بررسی مساله جنگ علیه تروریسم و اختلافات موجود میان ترکیه و پ.ک.ک پرداخت.

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با یک هیات آمریکایی، به بررسی مساله جنگ علیه تروریسم و اختلافات موجود میان ترکیه و پ.ک.ک پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز، دفتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار اخیر وی با هیاتی از دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا، تعدادی از فرماندهان ارتش این کشور و معاون نماینده ویژه باراک اوباما در ائتلاف ضد داعش، درباره شرایط میدانی نبرد با تروریسم و شرایط فعلی جبهه‌های نبرد در الانبار و دیگر مناطق عراق و نیز عملیات آزادسازی موصل و چگونگی ناکام گذاشتن برنامه‌های تروریستی داعش گفت‌وگو شد.

در این دیدار هیات آمریکایی درباره وضعیت سیاسی اقلیم کردستان عراق و نقش مثبت این اقلیم در تحولات به وجود آمده در منطقه بحث و اعلام کرد که ثبات اقلیم برای آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در بخش دیگری از این نشست، دو طرف آخرین تحولات سیاسی منطقه، راه‌های رهایی از تروریست‌های داعش در سوریه و توافق حاصل شده میان ترکیه و آمریکا در مورد مشارکت ترکیه در جنگ علیه داعش را بررسی و بر لزوم همکاری و هماهنگی میان همه طرف‌ها در نبرد با داعش تاکید کردند.

همچنین در این دیدار، درباره اختلافاتی که میان ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به وجود آمده، گفت‌وگو شد و طرف آمریکایی بر حمایت خود از موضع بارزانی تاکید و اعلام کرد که آمریکا همه طرف‌ها را به بازگشت به میز مذاکرات دعوت می‌کند.

هیات مهمان بر لزوم ادامه حمایت آمریکا و ائتلاف از نیروهای پیشمرگ تاکید و همکاری موجود میان ائتلاف و پیشمرگ‌ها را نمونه‌ای موفقیت‌آمیز توصیف کرد. این هیات در پایان نقش بارزانی را در هماهنگی با کمیته‌های مشترک مربوط به عملیات نظامی، بسیار خوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha