• شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94051709334
  • خبرنگار : 71402

چورکین: عدم هماهنگی غرب با سوریه تلاش‌ها علیه داعش را تضعیف می‌کند

چورکین: عدم هماهنگی غرب با سوریه تلاش‌ها علیه داعش را تضعیف می‌کند

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، بی‌تمایلی آمریکا و سایر کشورهای غربی برای همکاری با سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش، اثر تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، بی‌تمایلی آمریکا و سایر کشورهای غربی برای همکاری با سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش، اثر تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت که جامعه بین‌المللی از فقدان وحدت در رسیدگی به این مساله رنج می‌برد و علت آن عمدتا این است که آمریکا و سایر کشورهای غربی نمی‌خواهند که با سوریه همکاری کنند.

وی گفت: همکاران غربی ما نمی‌توانند لزوم تمرکز بر تهدید تروریستی در سوریه و عراق در مبارزه مشترک علیه داعش را بپذیرند.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت گفت: قطعنامه‌ای که روز جمعه شورای امنیت در مورد تشکیل گروهی از بازرسان جهت تعیین عاملان حمله با گاز سمی در سوریه صادر کرد، یک رویکرد پیش دستانه دارد و پیش از هر چیز مانع امنی را برای جلوگیری از استفاده از مواد شیمیایی سمی در آینده در سوریه بوجود می‌آورد.

وی اظهار امیدواری کرد که همکاری میان هیات تحقیقات مشترک سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل با طرف‌های درگیری در سوریه برقرار شود و این هیات به صورت واقع بینانه عمل کرده و جانبدار یک طرف علیه طرف دیگر نباشد.

چورکین افزود: ما مطمئن هستیم که دمشق حمایت لازم را به هیات مشترک تحقیقات و هیات سازمان خلع سلاح‌های شیمیایی ارائه می‌دهد و ما از مخالفان انتظار داریم که همین کار را کنند.

شورای امنیت روز گذشته به پیش نویس پیشنهادی آمریکایی رای داد که از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می‌خواهد تا گروهی از بازسان را برای تعیین عاملان حملات با گاز سمی در سوریه تشکیل دهد این رای گیری پس از آن صورت گرفت که آمریکا و روسیه بر سر متن توافق نهایی این پیش نویس پیش از رای گیری در مورد آن به توافق رسیدند.

در همین حال،‌ نماینده چین در سازمان ملل با بیان اینکه کشورش از انجام تحقیقات در مورد استفاده از مواد شیمیایی در سوریه حمایت می‌کند گفت: راه حل سیاسی تنها راهکار بحران سوریه است و ما مخالف بهکار گیری از سلاح‌های شیمیایی علیه هر طرف هستیم.

ماه گذشته وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه گفت که ائتلاف تحت رهبری آمریکا درباره مواضع داعش در سوریه غیر سازنده است و عمده دلیل آن این است که با طرف سوری هماهنگ نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۹:۴۹

ايکاش غرب ذره اي به مردم بي دفاع سوريه و عراق اهميت مي داد آنگاه غول داعش را که شايد روزي از کنترل خارج شود را به وجود نمي آورد.