• چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94051407823
  • خبرنگار : 71474

همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد یک هواپیما نگذاریم

همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد یک هواپیما نگذاریم

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و نمی‌توان در این شرایط با اتکاء بیش از حد به یک انتخاب، دیگر گزینه‌ها را فراموش کرد.

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و نمی‌توان در این شرایط با اتکاء بیش از حد به یک انتخاب، دیگر گزینه‌ها را فراموش کرد.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: با توجه به این‌که در طول سال‌های گذشته ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم‌های صنعت هواپیمایی و البته تحریم‌های مالی نتوانسته آن طور که باید و شاید از هواپیماهای جدید استفاده کرده و ناوگان خود را نوسازی کند، قطعا نیاز به این خواهد داشت که در روزهای پس از تحریم فکری جدی برای این موضوع به خرج دهد.

وی با بیان این‌که بازار ایران برای بسیاری از شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ دنیا یک فرصت مهم به حساب می‌آید، اظهار کرد: وقتی پس از سال‌ها یک بازار چند ده میلیارد دلاری به روی شرکت‌های بزرگ دنیا باز می‌شود قطعا رقابت برای تصاحب آن در دستور کار بسیاری از آنها قرار می‌گیرد و از این ‌رو می‌توان این موضوع را برای ایران یک برگ برنده به حساب آورد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی ادامه داد: در این شرایط به نظر می‌رسد سنجش دقیق شرایط بازار و انتخاب هواپیماهای جدید براساس نیازهای کشور عقلانی‌ترین گزینه‌ای باشد که پیش روی ما قرار دارد قطعا به صرفه‌ترین انتخاب این است که براساس نیاز داخلی هواپیماهای مختلف را بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهیم.

منظری با بیان این‌که نباید ناوگان هوایی ایران خود را تنها متکی به یک شرکت یا کشور هواپیماساز بکند، تاکید کرد: قرار‌دادن تمام تخم‌مرغ‌هایمان در سبد یک شرکت هواپیمایی کار درستی نیست. ما باید براساس نیازمان از تمام گزینه‌هایمان در بازار استفاده کرده و از شرکت‌های مختلف، هواپیماهای مورد نیاز را خریداری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های هواپیماساز روسی تا چقدر شانس حضور دوباره در بازار ایران را خواهند داشت نیز اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ی نه چندان مثبت این هواپیماها در سال‌های گذشته شاید ورود دوباره آنها قدری دشوار باشد البته ما نباید هیچ گزینه‌ای را فراموش کنیم و می‌توان حتی هواپیماهای جدید روسی را نیز ارزیابی کرد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی خاطر نشان کرد: در صورتی که هواپیماهای جدید این کشور بتوانند از نظر ایمنی و شرایط ناوگان هوایی ایران خود را به درستی ثابت کنند، می‌توان تصور کرد که برخی از آنها از سوی ایرلاین‌های ایران مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت در شرایط پس از تحریم می‌توان به گزینه‌های دیگر و شرکت های مختلف نیز فکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۸:۳۸

من حاضرم پياده برم ولي حتي سوار هواپيماي صفر روسي نشم ! هر ايرلايني هواپيماي روسي بياره ور شکست ميشه.