• سه‌شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94051307343
  • منبع : نمایندگی کردستان

/ 35 سال مدیریت جهادی/

جهاددانشگاهی نقطه اتصال نخبگان و جامعه است

جهاددانشگاهی نقطه اتصال نخبگان و جامعه است

ایسنا/کردستان مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: جهاد دانشگاهی راهی برای ارتباط نخبگان، جامعه و دستگاه‌های مختلف است و در صورتی که بتواند این ارتباط را به درستی برقرار کند، می‌تواند مقبولیت بیشتری در جامعه پیدا کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: جهاد دانشگاهی راهی برای ارتباط نخبگان، جامعه و دستگاه‌های مختلف است و در صورتی که بتواند این ارتباط را به درستی برقرار کند، می‌تواند مقبولیت بیشتری در جامعه پیدا کند.

جمال ارشدی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی دارای سه واحد آموزش، پژوهش و فرهنگی است که در هر یک از این زمینه‌ها توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند که می‌توان گفت واحد آموزش آن برجسته‌تر و شناخته شده‌تر از سایر واحدهای آن است.

وی با اشاره به اینکه واحد فرهنگی این نهاد می‌تواند فعالیت‌های زیادی در زمینه فرهنگی انجام دهد، افزود: با ارائه این پیشنهاد که کلیه طرح‌های عمرانی باید دارای پیوست فرهنگی باشند و توسط واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی تایید شود، می تواند فرصتی برای انجام فعالیت‌های برجسته فرهنگی در این نهاد باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد: حاکم کردن دیدگاه علمی بر این واحد می تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه عدم تبلیغات و اطلاع رسانی در رابطه با وظایف و عملکرد این نهاد موجب شده تا این نهاد در میان عامه مردم و همچنین دستگاه‌ها به درستی شناخته نشود.

ارشدی با اشاره به اینکه این نهاد می‌تواند ارتباط جامعه، نخبگان و دستگاه‌ها را توسعه بخشد، ذکر کرد: با توجه به اینکه دستگاه‌های غیردولتی در میان عامه مردم از مقبولیت بیشتری نسبت به دستگاه‌های دولتی برخوردارند، ایجاد ارتباط بین نخبگان و عامه مردم می تواند اعتماد عمومی را برای این نهاد در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: واحد پژوهش جهاد دانشگاهی می تواند از طریق ارزیابی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ارائه به دستگاه های مختلف و همچنین برگزاری همایش‌های پرمحتوا و با کیفیت، عملکرد خود را به صورت چشمگیر نمایان کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عدم اطلاع مردم از وظایف و اهداف این نهاد را اساسی ترین ضعف این نهاد دانست و افزود: بهره گیری از رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های دیداری می تواند راه مناسبی برای شناساندن این نهاد و وظایف آن به جامعه باشد.

وی همچنین بهره گیری از نیروهای متخصص و توانا در این نهاد را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف نیز راهی برای برجسته‌تر کردن فعالیت های این نهاد و توسعه آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha