• دوشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 94051207037
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:کهگیلویه و بویراحمد منطقه بکری برای مدل جدید توسعه یافتگی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان منطقه بکری برای مدل جدید توسعه یافتگی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان منطقه بکری برای مدل جدید توسعه یافتگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی در نشست شورای اداری استان با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه مردم آثار بی توجهی به محیط زیست را در بحران دریاچه ارومیه و زآینده رود مشاهده کرده اند،افزود: هم اکنون بحث صیانت از محیط زیست تنها مربوط به خواص نیست بلکه عموم جامعه به سطحی از آگاهی رسیده اند که صیانت از محیط زیست را واجب می دانند.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن این وضعیت نگاه به حفظ محیط زیست هنوز به رفتار و عمل در جامعه تبدیل نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توسعه بدون حفاظت از محیط زیست ناکارآمد است و هم اکنون در برخی از مناطق آثار عدم توجه به محیط زیست در توسعه را مشاهده می کنیم. در برخی مناطق نیز محیط زیست آسیبی ندیده اما توسعه شکل نگرفته است.

خادمی با بیان اینکه باید مدلی ایجاد کرد که حفظ محیط زیست در کنار توسعه یافتگی و رشد اشتغال انجام شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری های اقتصادی طی سالیان گذشته در این استان انجام نشده است و این استان منطقه بکری برای مدل جدید توسعه یافتگی است که در آن توسعه با حفظ محیط زیست انجام شود.

وی ادامه داد: فقر در این استان وجود دارد و با وجود این فقر نمی توان به مردم فهماند که از جنگل صیانت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید الگویی از مشاغل و صنعت های سازگار با طبیعت در استان طراحی شود. هزینه هایی این استان برای حفاظت از جنگلها انجام می دهد، اما با این حال اعتبارات برای این مهم بسیار ناچیز است.

خادمی کمبود محیط بان و جنگلبان را از دیگر مشکلات این استان عنوان و اضافه کرد: سهم این استان از سدهای ایجاد شده کم است و خواستار تخصیص سهمی از درآمد حاصل از فروش آب به آبخیزداری و حفظ جنگلهای استان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha