• یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94050401700
  • خبرنگار : 71038

بشار اسد: کمک نظامی ایران به سوریه در حد ارائه تجربیات و مشاوره است

بشار اسد: کمک نظامی ایران به سوریه در حد ارائه تجربیات و مشاوره است

رئیس جمهور سوریه اظهار کرد:‌ ایران در ایستادگی ملت سوریه در برابر تروریسم سهیم بوده است.

رئیس جمهور سوریه اظهار کرد:‌ ایران در ایستادگی ملت سوریه در برابر تروریسم سهیم بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، بشار اسد صبح امروز به وقت محلی در همایش سازمانهای مردمی ،اقتصادی و گردشگری سوریه با بیان این که حمایت مردم موجب پاکسازی سریعتر مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها می‌شود ، تصریح کرد: جنگ تروریست‌ها در سوریه علیه کل ملت سوریه است.

بشاراسد با بیان اینکه هدف از تقویت تروریست توسط حامیان آنها دیکته کردن خواسته‌هایشان به ملت سوریه است تاکید کرد:‌ ارتش سوریه توان لازم برای دفاع از خاک سوریه را دارد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت:‌ کمک نظامی ایران به سوریه در مبارزه با تروریسم فقط در حد ارائه تجربیات و مشاوره نظامی بوده است.

وی ادامه داد: ایران کشوری برادر برای سوریه است و در طول چند سال گذشته تجربیات نظامی را در اختیار سوریه قرار داد. همچنین برادران ما در مقاومت لبنان نیز در کنار ما جنگیدند و همه آنچه در وسع‌شان بود با فدا کردن جان خود انجام دادند. کشورهای عضو گروه بریکس و دیگر کشورها موضعی واقعی در قبال سوریه اتخاذ کردند و ایران در پایداری ملت سوریه نقشی اساسی داشت.

رئیس‌جمهور سوریه با ستودن مذاکرات هسته‌ای ایران و الگو خواندن آن گفت: ما بنده نیستیم و بندگی را قبول نداریم، آنچه ایران با پایداری و مقاومت مثال زدنی خود در مذاکرات با غرب به ثمر رساند باید به الگویی برای کشورهای آزاده تبدیل شود. ایران بیش از 30 سال محاصره ظالمانه و هشت سال جنگ با حمایت غرب را پشت سر گذاشت و با همه این محدودیت‌ها توانسته موفقیت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی زیادی را به دست آورد. پس از انتخابات 2009 یک مسئول غربی به سوریه آمد و به من گفت که از ایران دست بکشم چرا که نظام این کشور ظرف چند ماه آینده سقوط خواهد کرد! اما من به این مسئول که باید او را احمق بنامم و حماقت‌هایش هنوز هم ادامه دارد گفتم شما از اوضاع منطقه اطلاع کافی ندارید. ایران با کنار گذاشتن اختلافات داخلی خود و متحد شدن در عرصه بین‌المللی این پیروزی را رقم زد و مذاکرات هسته‌ای ایران درس خوبی برای مخالفان سوری است که به کشورهای غربی چشم دوخته‌اند. ایرانی‌ها با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها پیروزی بزرگی را رقم زدند و تنها دلیل آن را می‌توان وحدت ملی آنها دانست.

بشار اسد در پایان با قدردانی از کمک‌های ایران و دیگر همپیمانان دمشق گفت: ما باید از کمک‌هایی که تاکنون ایران به ما ارائه داده و حمایت‌هایش از دمشق قدردان این کشور باشیم. ما از حمایت‌های چین و روسیه که در عرصه دیپلماسی جهانی سوریه را تنها نگذاشتند تشکر می‌کنیم و از صمیم قلب سپاسگذار مقاومت لبنان هستیم که رزمندگان آن با جان و خون خود در کنار سوریه ایستاده‌اند و جانفشانی می‌کنند و از ملت سوریه و استقامت و صبر آنها سپاسگزارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha