• شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94050300884
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ضرورت آمادگی اصناف در دوران پساتحریم

ضرورت آمادگی اصناف در دوران پساتحریم

ایسنا/اصفهان یک عضو هیات رئیسه اتاق اصناف اصفهان گفت: اصناف باید خود را برای دوران پساتحریم آماده کنند، چراکه مجبورند در فضای تجارت جهانی رقابت کنند.

یک عضو هیات رئیسه اتاق اصناف اصفهان گفت: اصناف باید خود را برای دوران پساتحریم آماده کنند، چراکه مجبورند در فضای تجارت جهانی رقابت کنند.

مهدی اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، اظهار کرد: تحریم‌های اعمال شده در سال‌های اخیر موجب زیان‌های جدی در بازار کشور شد زیرا مبادلات اقتصادی و تامین مواد اولیه را مختل کرد.

وی افزود: اصناف در داخل خود به صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی تقسیم‌بندی می‌شوند که شرایط تحریم بر هر کدام آثار سوء خود را گذاشته است.

این عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه بُنَکداران و فروشندگان بزرگ کالا در مبادلات دچار مشکلات بانکی و ... شده‌اند، تصریح کرد: تحریم‌ها مانع ورود مواد اولیه صنایع شد که این امر از ظرفیت تولید کاست به بیان بهتر در حال حاضر اصناف تولیدی و کارخانجات شهرک‌های صنعتی استان با 30 درصد توان خود کار می‌کنند.

اصولی یادآور شد: البته بخشی از رکود فعلی در بازار نیز به دلیل حالت روانی ایجاد شده در خصوص مذاکرات و لغو تحریم‌ها به وجود آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اصناف باید خود را برای دوران پساتحریم آماده کنند، چراکه دوران رونق گذشته بازمی‌گردد، اما به این دلیل که ایران به عنوان عضوی در سازمان تجارت جهانی محسوب می‌شود شرایط جدیدی به وجود می‌آید.

خزانه‌دار اتاق اصناف اصفهان، با یادآوری اینکه لغو تحریم‌ها سیلی از کالاهای خارجی را به سمت بازار کشور جاری می‌کند، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی محدودیت‌های گمرکی برداشته می‌شود و باید اصناف به خصوص تولید کنندگان هوشیار باشند که توان رقابت را از دست ندهند.

اصولی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: باید در نظر داشت که قیمت دلار هم با لغو تحریم‌ها پایین نمی‌آید، پس در این زمینه باید اجناس و کالاهایی تولید شود که از لحاظ کیفیت، قیمت تمام شده، خدمات نوین و ... با انواع خارجی قابلیت رقابت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha