• چهارشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94043116276
  • خبرنگار : 71457

وزیر دفاع آمریکا در اردن/عربستان مقصد بعدی کارتر

وزیر دفاع آمریکا در اردن/عربستان مقصد بعدی کارتر

وزیر دفاع آمریکا پس از سفر به اراضی اشغالی، سفر خود را به اردن برای دیدار با تعدادی از سربازان آمریکایی و سربازان دیگری از نیروهای ائتلاف ضدداعش آغاز کرد. در همین حال پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا با هدف تاکید بر پایبندی آمریکا در قبال هم‌پیمانان خود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عربستان نیز می‌رود.

وزیر دفاع آمریکا پس از سفر به اراضی اشغالی، سفر خود را به اردن برای دیدار با تعدادی از سربازان آمریکایی و سربازان دیگری از نیروهای ائتلاف ضدداعش آغاز کرد. در همین حال پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا با هدف تاکید بر پایبندی آمریکا در قبال هم‌پیمانان خود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عربستان نیز می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که از اسرائیل عازم اردن شده بود در پایگاه هوایی در شمال شرق اردن در نزدیکی مرزهای سوریه فرود آمد و این مقام آمریکایی با تعدادی از دوستان معاذ الکساسبه خلبان اردنی که در اوایل سال جاری میلادی توسط داعش زنده سوزانده شد، دیدار کرد.

کارتر با تعدادی از خلبان‌های آمریکایی مستقر در آنجا و همچنین با دو تن از خلبانان ائتلاف ضدداعش دیدار کرد.

این پایگاه هوایی که چند کیلومتر از مرزهای سوریه فاصله دارد از سوی چند کشور ائتلاف ضدداعش برای حملات هوایی در سوریه و عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این وزیر آمریکایی در سخنانی گفت: باید این دشمن شکست بخورد. این مساله حاصل خواهد شد چراکه تمدن همواره وحشی‌گری را شکست می‌دهد.

وی افزود: این مساله زمان می‌برد و شجاعت می‌خواهد. آمریکا و همگان صددرصد پشت شما هستند و حمایت‌های گسترده‌ای برای نبرد علیه داعش وجود دارد.

وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) نیز با عبدالله نسور، نخست‌وزیر و وزیر دفاع اردن دیدار می‌کند. قرار است که امروز کارتر پس از اردن به عربستان برود.

در همین حال جفری مارتین، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه را نسبت به تضمین‌هایی درباره نگرانی‌ آنها از برنامه هسته‌ای ایران مطمئن می‌سازد و به آنها این اطمینان را می‌دهد که بندهای توافق بر جلوگیری از در اختیار داشتن هرگونه سلاح هسته‌ای از سوی ایران تاکید دارد و مکانیزم‌هایی برای تضمین اجرای این امور با نظارت ناظران بین‌المللی از طریق تعهدات سختگیرانه بین‌المللی وجود دارد.

سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ گفت: توافق میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آمریکا وجود دارد که این توافق در نشست سران کمپ دیوید حاصل شده است و نسبت به این امر تاکید شده است که آمریکا امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به هرگونه حمله‌ای را تضمین کند.

وی تاکید کرد که این سفر کارتر به عربستان در چارچوب این تعهد آمریکا به هم‌پیمانان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صورت گیرد.

سفر اشتون کارتر به اردن و عربستان، بعد از سفر او به اراضی اشغالی و دیدارش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه العربیه در قدس گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در لحظه آخر کنفرانس خبری با وزیر دفاع آمریکا را که قرار بود در دفترش در قدس غربی باشد، لغو کرد. علی‌رغم اینکه پروتکل‌ها نخست‌وزیری را ملزم به برگزاری کنفرانس خبری مشترک با یک وزیر دفاع نمی‌کند اما این اقدام پیامی است که نشان می‌دهد نتانیاهو در حال حاضر به روش برخورد با دولت آمریکا و نه مذاکره پایبند است.

اتفاق غیرمنتظره‌ قابل توجهی در دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست که در آن نتانیاهو دیداری با وزیر دفاع آمریکا داشت و پس از اینکه این مقام آمریکایی به تریبون رفت متوجه شد که نتانیاهو کنفرانس خبری را لغو کرده است.

شاید این امر پیامی به دولت آمریکا باشد که رژیم صهیونیستی مخالفت شدید خود را با توافق امضا شده با ایران ادامه خواهد داد و با اطمینان‌دهی‌های آمریکا قانع نمی‌شود.

مشخص است که وزیر دفاع آمریکا موفقیت چندانی در کاستن مخالفت تل‌آویو با توافق با ایران بدست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha