• دوشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94042915217
  • منبع : نمایندگی سمنان

رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا :

واردات دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش می‌یابد

واردات دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش می‌یابد

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال واردات دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش می‌یابد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال واردات دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش می‌یابد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، از جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر رفاه و مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر خبر داد و با اشاره به توانمندی‌های بالای ایران در تولیدات دارویی، اظهار کرد: برنامه کمیسیون بهداشت و درمان و مسئولان ذیربط در دولت این است که با برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌هایی که صورت گرفته در سال‌جاری، تا حد یک پنجم از حجم فعلی واردات دارو و تجهیزات پزشکی کشور کم کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم در راستای کاهش واردات و افزایش تولیدات داخلی، تصریح کرد: در همین راستا طی سال گذشته 350 میلیون دلار ، واردات دارو در کشورمان کمتر شده است.

هزینه تمام شده تولید دارو در داخل کشور کمتر از واردات آن است

رستمیان در پاسخ به پرسشی در خصوص توانایی‌های ایران در تولید دارو گفت: در جلسه اخیر کمیسیون نیز بحث بر سر همین موضوع بود که جدای از اینکه ایران، ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید دارو دارد، هزینه تمام شده تولید دارو در داخل کشور پایین‌تر از قیمت واردات آن است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،ضمن تاکید بر کیفیت تولیدات دارویی داخل، خاطرنشان کرد: ایران این ظرفیت را دارد که نه تنها تا حد بسیار زیادی از حجم واردات دارویی بکاهد بلکه به یکی از صادرکنندگان عمده تولیدات دارویی در منطقه مبدل شود.

رستمیان با اشاره به امکان ارزآوری بالای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ،از تولید دارو و تجهیزات پزشکی به مثابه یک صنعت سودآور در دنیا یاد و اضافه کرد: امروزه کشوری مثل سوئیس از محل صادرات دارو به دیگر کشورها به اندازه درآمد ما از نفت، درآمد دارد.

نماینده مردم دامغان ادامه داد: برای تبدیل شدن از یک کشور واردکننده دارو به یک صادرکننده بزرگ تولیدات دارویی و پزشکی باید سالانه ضمن کاهش واردات بطور توامان میزان تولید دارو و صادرات آن را در کشور بالا ببریم و این روندی است که با کاهش واردات دارو و توجه به تولید داخل، در کشورمان آغاز شده و تلاش ما نیز بر این است که این مهم محقق شود.

ضرورت تداوم روند کاهشی واردات دارویی

این نماینده مجلس از آمادگی مجلس برای همکاری جدی در این بخش خبر داد و یادآور شد: باید روند کاهش واردات در این بخش را که طی دو سال اخیر عملیاتی شده، ادامه دهیم و همزمان در صدد افزایش تولیدات و ورود به بازارهای جهانی باشیم تا ضمن توجه جدی به بحث اقتصادمقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کم کم از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha