• دوشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94042914921
  • خبرنگار : 71186

مردم اطمینانی به "صحت" خودروهای نو ندارند!

مردم اطمینانی به "صحت" خودروهای نو ندارند!

بر اساس یک نظرسنجی، سالم بودن و صحت خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل یکی از مهمترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی در زمان خرید خودروهای نو است.

بر اساس یک نظرسنجی، سالم بودن و صحت خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل یکی از مهمترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی در زمان خرید خودروهای نو است.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز می‌شود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری شود، آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل نیاز به مراجعه به تعمیرگاه دارد.

در این زمینه عملکرد خودروسازان داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای رفع عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شده‌اند.

البته این وضعیت اعتراض وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که محمدرضا نعمت‌زاده در یکی از اظهارات خود در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرده است:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند".

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرده است:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانسته‌اند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".

انتقاد بالاترین مقام صنعتی کشور و نارضایتی وی از عیوب کیفی خودروهای صفرکیلومتر داخلی در حالی است که مجموعه این اتفاقات باعث شده که مصرف‌کنندگان داخلی اطمینان خود را به صحت خودروهای صفرکیلومتر از دست داده و در مواردی خودروی دست دومی که امتحان خود را پس داده به خودروی نو، ترجیح دهند.

در این زمینه در نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۶

وقتي ماشين صفر رو ميگيري هر روزي يه جاش مشکل داره و گارنتيش هم الکيه معلومه که اعتماد ندارن! بنده خودم تو اين 2 سال با تيبا و رانا همين مشکل رو داشتم! الان هم فروختم هر دو رو و پياده راه ميرم ... تا نتونم يه ماشين درست حسابي خارجي هم بخرم ديگه ماشين نميخرم ...

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۳

آزموده را آزمودن خطاست. چقدر اصرار دارين چرخ را دوباره اختراع کنيد. به خدا در تمام دنيا سالهاست که مديريت دولتي در بازار سرمايه به فراموشي سپرده شده. تا موقعي که بخش خصوصي سکان حرکت صنعتي رو بدست نگيرد همين آش است همين کاسه

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۰

وقتي همه بازرسي ها و نظرسنجي ها بصورت کاملا انحصاري توسط يک شرکت مورد حمايت وزارت خانه انجام ميشود کيفيت بهتر از اين نخواهد شد . صحت کيفيت اين خودروها توسط شرکتي انجام شده که نظرسنجي را انجام داده . اگرمردم ناراضي هستند خود شرکت بايد پاسخگو باشد .

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۱

حرف دل ما رو زديد. پژو پارس صفرکيلومتر چرا بايد شش تا عيب داشته باشه!!!! 30 ميليون مي‌ديم، اعصابمون هم خراب ميشه. تو اين تعميرگاه‌ها از کار و زندگي هم ميفتيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۵

از ماست که بر ماست. همه چيز انحصاري. توليد خودرو انحصاري. واردات انحصاري نتيجش همين ميشه ديگه

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۱

آقا درشو ببنديد خودروي با کيفيت خارجي وراد کنيد. تمام اينا درست بشو بودن تا الان درست مي‌شدن

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۲

هرچه قدر از اين مطالب بنويسيد اما خودروسازا گوششون بدهکار نيست. ميخ آهنين نرود در سنگ فقط بايد بازار رقابتي بشه

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۱

پارس ال ايکس 93 خريدم به اميد اينکه تعميرگاه نرم و ماشين خشک زير پامه !!! بگذريم که خبري از بوي نويي نيست و پلاستيک هاي بازيافت شده بويي ندارند ... از اون روز تا حالا ، چراغ چک مدام روشن، ماشين گاها گاز نميخوره و سنسور گاز کلا از مدار خارج ميشه ، ايراد ديسک و صفحه ، ايراد قفل درب عقب ، ايراد برف پاکن که اگه صفا کنه کار ميکنه ... چرا بايد براي اين همه ايراد 40 ميليون پول داد ؟! انحصار خودرو در ايران پدر مردم رو درآورده ! چيني ها هم سوء استفاده کردند ... بايد واردات نهايتا با 5% ازاد بشه بهترين مدل بنز در اروپا با 400 ميليون خريداري ميشه در ايران با يک ميلیارد و ششصد ميليون !!! چرا ؟! مگه ما فرقي با اونا داريم ؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۵

خودروسازا انقدر بلا سر ما آوردن که ديگه از خودروي داخلي بدمون مياد

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۶

من يه 206 خريدم که دندش جا نمي رفت اينم از هنرمندي ايران خودرو در داخلي سازي خودروي 206!

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۸

مردم ايران گروگان شرکتهاي خودروسازي هستن. نه اجازه ميدن خودروي با کيفيت خارجي با قيمت مناسب توليد بشه و نه اينکه خودشون خودروي با کيفيت توليد مي کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۹

از اولم اطمينان نداشتيم اما چاره چيه، ما جز پرايد و پژو چي مي تونيم بخريم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۰

تو رو خدا فکري به حال ما بکنيد که مجبوريم خودروي داخلي رو با اين قيمت و با اين کيفيت بخريم

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۴۴

يک روزي ميرسه که اين خودروها رو دستشون باد ميکنه و هيچ کس نمي خره

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۴۵

کارتل‌هاي مرتبط با صنعت خودرو اجازه اصلاح اين صنعت رو نمي دند. فقط بايد واردات رو آزاد کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۵۳

سمنداي اف سون خريدم پس از 1000 کيلومتر موتور بازکردم

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۱۷

ماشين هاي مدل 93 بسيار افتضاح بودن تمام کارخونه ها گارانتي ها هم که .... واسه يه اچار کشي ساده کلي بايد بري و بياي

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۲۵

هر شخصي از خانواده خودش شروع کنه و با دلايل واضح و متطقي افراد خانواده رو متقاعد کنه که ماشين صفر داخلي نخرن، تنها راه همينه .

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۵:۰۲

با نخريدن خودرو صفر مشکلمون حل ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۳:۲۶

خدائي اين قصه آنقدرتکرارشده وکسي پاسخگونبوده که ديگه کهنه شده است من برج اول 90يکدستگاه405ازشرکت تحويل گرفته ام اما با گذشت 4سال وکلي هزينه اکنون ميتوانم بگويم که معايبش رفع شده وصاحب ماشين سالمي هستم به اميدپيگيري مسئولين

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۰۳:۳۶

سلام مگه ماشين هاي ساخت داخل نو هستند؟؟؟والله تا آنجايي که ما ميدانيم تمام لوازم داخلي ماشينهاي ساخت داخل دست دوم و کارکرده ميباشند!!!!!!تازه چيني هم هستن!!!!!!!!خيانت واضح ترازاين!!!!وملتي خريدار .........!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۱

ما که خسته شديم از خودروي داخلي

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۳

نظرکيلويي چنده! معلومه حق با خودرو ساز است . خود توليد مي‌کند و خود قيمت مي‌گذارد چونکه زحمت مي‌کشد ولی پول خريدار از آسمان مي‌ريزد و زحمت نکشيده کار نکرده است.