• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94042212027
  • خبرنگار : 71415

رهبران منطقه یورو درمورد بحران مالی یونان به "توافق" رسیدند

رهبران منطقه یورو درمورد بحران مالی یونان به "توافق" رسیدند

نخست وزیر بلژیک از دستیابی به "توافقی" با یونان در مورد بازپرداخت بدهی‌های این کشور خبر داده است.

نخست وزیر بلژیک از دستیابی به "توافقی" با یونان در مورد بازپرداخت بدهی‌های این کشور خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این توافق پس از گفت‌وگوهایی طولانی میان رهبران منطقه یورو و مقامات یونان صورت گرفته است.

به گزارش بی.بی.سی، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا (مجمع رهبران عضو کشورهای اتحادیه اروپا) در توییتر خود نوشت، برنامه ارائه کمک‌های مالی برای بازپرداخت وام‌های یونان آماده اجراست البته با انجام اصلاحات جدی و حمایت‌های مالی.

وی گفته است که این توافق با اکثریت آرا به دست آمده است.

جزئیات توافق صورت گرفته بر سر یونان هنوز اعلام نشده اما رهبران منطقه یورو مذاکرات 16 ساعته‌ای را در بروکسل برای رسیدن به این توافق داشتند.

انتظار می‌رود که یونان اصلاحات درخواستی از سوی کشورهای حوزه یورو را تا روز چهارشنبه ( ۱۵ ژوئیه) به تصویب برساند.

وزیران دارایی حوزه یورو گفته بودند که اگر یونان خواهان کمک مالی بیشتر است، باید تا روز چهارشنبه قوانین سختی را به تصویب برساند که شامل کاهش هزینه‌های عمومی باشد.

خبرنگاران منتظر نتایج اجلاس سران یورو

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان پس از اعلام توافق گفت: به توافق دشواری دست یافتیم که ثبات مالی و احیای اقتصاد یونان را تضمین می‌کند.

در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کردند چنین توافقی به یونان این امکان را می‌دهد که در منطقه یورو باقی بماند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، رئیس‌جمهوری فرانسه در میان جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه رسیدن به این نتیجه کار آسانی نبود، تاکید کرد: یونان باید به اصول و قوانین مربوط به وام‌هایی که اعطا می‌شود پایبند باشد.

وی افزود: یونان با مشکلات زیادی روبه‌رو است که باعث قطع شدن حقوق کارمندان این کشور و نقدینگی در یونان شده است لذا باید به یونان کمک کنیم تا بتواند از این بحران خارج شود و پیشنهاداتی که نخست‌وزیر یونان برای انجام برخی اصلاحات داده در شرایط فعلی اقدامی شجاعانه است.

اولاند گفت: یونان باید به فرصت‌های مشخص شده برای بازگرداندن کمک‌ها پایبند باشد و مبلغی که بالغ بر 80 میلیارد یورو برای یونان اختصاص داده شده تاکنون به هیچ کشوری در منطقه یورو و اروپا ارائه نشده است.

اولاند در ادامه صحبت‌هایش درخصوص راه‌های ممکن برای نجات یونان، اصلاحات جدید در این کشور و موافقت کشورهای منطقه یورو برای تصویب طرح نجات یونان اشاره و تاکید کرد: یونان کشوری در قلب اروپا و دوست است و تمامی احزاب دموکرات این کشور خواهان آن هستند که یونان وارد اتحادیه اروپا شود و در منطقه یورو بماند. لذا ما هم می‌خواهیم به یونان کمک کنیم تا بتواند راهی برای بحران فعلی بیابد. ما امروز مذاکرات طولانی داشتیم و نتایجی را به دست آوردیم که صفحه جدید در تاریخ اروپا می‌گشاید.

وی با بیان اینکه نتایج مذاکرات به یونان اجازه رشد و نمو اقتصادی را می‌دهد، تاکید کرد: مذاکرات درباره بحران یونان در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت و ما باید مذاکراتمان را ادامه بدهیم.

هم‌زمان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تاکید کرده که موافقت پارلمان کشورش با توافق صورت گرفته با یونان مشروط به پذیرش تمام شروط مطرح شده از سوی رهبران منطقه یورو است.

وام دهندگان بین‌المللی تخمین زده‌اند که دولت یونان برای پیش گیری از فروپاشی مالی به ۸۶ میلیارد یورو کمک فوری نیاز دارد.

بانکهای یونان دو هفته تعطیل بوده‌اند و سقف میزان برداشت از حساب‌ها از طریق دستگاه‌های خودپرداز روزانه ۶۰ یورو است.

یونان از سال ۲۰۱۰ تاکنون در مجموع ۲۴۰ میلیارد یورو وام در قالب طرح نجات دریافت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha