• دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94041508653
  • خبرنگار : 71457

مخالفان سوریه به تلافی پیشروی ارتش در الزبدانی آب دمشق را قطع کردند

مخالفان سوریه به تلافی پیشروی ارتش در الزبدانی آب دمشق را قطع کردند

در پی پیشروی چشمگیر نیروی نظام سوریه و حزب الله لبنان در غرب و جنوب شهر الزبدانی، گروه‌های مخالف سوری در "وادی بردی" آب را به روی دمشق بستند.

در پی پیشروی چشمگیر نیروی نظام سوریه و حزب الله لبنان در غرب و جنوب شهر الزبدانی، گروه‌های مخالف سوری در "وادی بردی" آب را به روی دمشق بستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در پی پیشروی‌های نیروهای نظام سوریه و نیروهای حزب الله در شهر الزبدانی در حومه دمشق که با هدف کنترل بر مرزهای استراتژیک در اتوبان بین المللی که سوریه را به لبنان مرتبط می‌سازد، "مجلس شورای وادی بردی" در حومه دمشق که از مخالفان سوری است از قطع آب "منبع الفیجة" دمشق خبر داد.

این شورا در بیانیه‌ای که مخالفان سوری آن را نقل کردند، اعلام کرد: پس از نشست مجلس شورای وادی بردی، توافق شد که آب‌ دمشق به صورت کامل قطع شود تا زمانی که حملات به الزبدانی پایان یابد و این منطقه یک منطقه نظامی اعلام شود.

در همین حال یک منبع امنیتی سوری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: در جبهه الزبدانی پیشروی‌ها و موفقیت‌هایی صورت گرفته است.

تلویزیون سوریه نیز در خبری فوری گزارش داد: یگان‌هایی از نیروهای ما با همکاری با مقاومت لبنان محله الجمعیات در غرب الزبدانی و محله السلطانه در جنوب این شهر را تحت کنترل خود درآوردند و یگان‌ها با موفقیت به عملیات خود ادامه می‌دهند و ده‌ها تروریست را به هلاکت رسانده‌اند.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی میان حزب الله لبنان و لشگر چهارم و "احرار الشام" و جبهه النصره در اطراف شهر الزبدانی در جریان است.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به سمت داخل شهر الزبدانی پیشروی می‌کنند که این امر پس از کنترل بر مناطق مسکونی در محله السلطانه در جنوب صورت گرفته است.

در همین حال ارتش سوریه تمامی تلاش‌ها برای نفوذ تروریست‌ها به سمت حومه شمالی لاذقیه را ناکام گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha