• یکشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94040703529
  • خبرنگار : 71234

آرامی در گفت‌وگو با ایسنا پیشنهاد کرد،

یک نهاد میزان اجرای اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌ها را پیگیری کند

یک نهاد میزان اجرای اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌ها را پیگیری کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: باید نهادی برای پیگیری میزان اجرای اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های در سازمان‌های مختلف وجود داشته باشد تا شاهد عملیاتی شدن این سیاست‌ها به بهترین نحو در کشور باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: باید نهادی برای پیگیری میزان اجرای اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های در سازمان‌های مختلف وجود داشته باشد تا شاهد عملیاتی شدن این سیاست‌ها به بهترین نحو در کشور باشیم.

منصور آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس شناخت و بررسی عمیق و کارشناسانه چالش‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی و راهکارهای اجرای آن را مطرح کردند. ایشان با برشمردن فرصت‌ها، تهدیدها، کمبودها و نقاط ضعف بر لزوم شناخت دقیق و عمیق از موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

وی با تأکید بر این‌که باید به فهم مشترک و واقع‌بینانه‌ای در جامعه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برسیم، گفت: متأسفانه بیشتر اقدامات به برگزاری همایش، سمینار و سخنرانی خلاصه شده است. حال آنکه باید به صورت جداگانه برای روش‌های مختلف پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی کار کنیم. مثلاً‌ بررسی کنیم که در حوزه قانون‌گذاری کدام قوانین در تقابل با این سیاست‌هاست تا حتی اگر لازم باشد قوانینی که هم‌پوشانی دارد را ملغی کرده و یا اصلاح کنیم. همچنین قوانین لازم را به تصویب رسانده و ابلاغ کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان این‌که باید ظرفیت‌های لازم اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش گردشگری نیز شناسایی شود، گفت: باید برنامه مشخصی برای استفاده از منابع انسانی داشته باشیم. در همین رابطه لازم است میزان اجرای اقتصاد مقاومتی توسط نهادی مورد بررسی قرار گیرد.

آرامی توضیح داد: شاید لازم است نهادی در مجلس، دولت و قوه قضائیه وجود داشته باشد که نسبت به چگونگی اجرای سیاست‌های مقاومتی در کشور بررسی‌های لازم را انجام داده و حتی گزارشی را ارائه دهد مبنی بر این‌که هر کدام از سازمان‌ها چه میزان برای اجرای این سیاست‌ها تلاش کرده‌اند.

وی با بیان این‌که تمامی مسئولان اقتصاد مقاومتی را بسیار خوب و ضروری برای کشور می‌دانند، گفت: این موضوع تنها در حد حرف است و هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است. اقدام عملی بدان آن معناست که از یک مدیر مدرسه و راننده تاکسی تا وزیر کابینه عزم جدی برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این سیاست‌ها در تمامی لایه‌های کشور تنیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha