• شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94040603006
  • خبرنگار : 71132

یک عضو هیات رئیسه مجلس پیشنهاد داد

تشکیل نشست‌های مشترک قوا درمورد اقتصاد مقاومتی

تشکیل نشست‌های مشترک قوا درمورد اقتصاد مقاومتی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره‌ی اقتصاد مقاومتی دردیدار کارگزاران نظام پیشنهاد کرد نشست‌های مشترک قوا درمورد اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره‌ی اقتصاد مقاومتی دردیدار کارگزاران نظام پیشنهاد کرد نشست‌های مشترک قوا درمورد اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان یاریان (ایسنا)، اظهار کرد: طبق روال هر سال مسئولین و کارگزاران نظام خدمت مقام معظم رهبری رسیدند تا از فرمایشات ایشان به عنوان نقشه راه و مسیر حرکت استفاده کنند، ایشان در چند زمینه موضوعاتی را مطرح کردند که هر کدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، تزکیه نفس و استفاده معنوی از ماه مبارک برای خدمت به مردم، مساله‌ی هسته‌ای و نگاه ایشان به موضوع و دفاع قاطع از تیم مذاکره کننده و این که همه کارگزاران نظام باید در این مسیر کمک کنند از جمله این مباحث بود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نیز از مهمترین موضوعاتی بود که رهبری در این دیدار مطرح کردند و برای چندمین بار بر آن تاکید شد. این بار تبیین ایشان از اقتصاد مقاومتی مثل تقوای جمعی یک مساله جمعی بود. ایشان اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات مطرح کردند. ‌

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اقدام مشترک قوای سه گانه برای عملیاتی‌تر کردن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متاسفانه نوع برخورد مسئولین قوای سه گانه با اقتصاد مقاومتی آن طور که باید نبوده است، البته کارهایی صورت گرفته اما سرعت این کارها با توجه به تاکیدات آقا چندان قابل توجه نیست، در حالی که اهمیت موضوع ، کار مشترک مجلس دولت و قوه قضاییه را می‌طلبد که به جد این مساله را دنبال کند.

حسینی با بیان این که نگاهی شعارگونه در اقتصاد مقاومتی وجود نداشته در عین حال گفت: آن طور که باید و شاید راهکارهای اقتصاد مقاومتی اجرا نشده است، سخنان مقام معظم رهری هم نشان دهنده این است که ما باید در وضعیتی قرار بگیریم که الگوی گذشته اقتصاد غرب را کنار بگذاریم و الگوی جدید ایرانی اسلامی را اجرایی کنیم. متاسفانه وابستگی به سیستم‌های اقتصادی غرب، ما را دچار چالش و مشکل کرده همانطور که خیلی از کشورهای مسلمان در این زمینه با مشکل مواجه شدند.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد : بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه کارگزاران، مسئولین و سران قوا این وظیفه را بر عهده دارند که کمیسیون‌های مشترک و نشست‌های مشترکی تشکیل دهند تا منویات رهبری را اجرایی کنند و شاهد این باشیم که کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.

حسینی با بیان این که در صورت دستیابی یا عدم دستیابی به توافق هسته‌ای، نیاز به اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: ما در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم یا توافق انجام می‌شود و تحریم‌ها برداشته می‌شود و یا تحریم‌ها همانطور که هست ادامه می‌یابد، در هر دو حالت اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است، زیرا اگر توافق هم انجام شود اقتصاد مقاومتی بهانه‌های بعدی را از دشمنان ما می‌گیرد.

وی در پایان با بیان این که اقتصاد مقاومتی سپر ما را در مقابل فشار غرب آمریکا قوی‌تر می‌کند یاد آور شد: در این صورت می‌توانیم اقتصاد کشور را به ثبات برسانیم و با فشارهای اقتصادی که مهمترین حربه دشمنان ما است مقابله کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha