• جمعه / ۵ تیر ۱۳۹۴ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94040502642
  • خبرنگار : 71417

افزایش آمار کشته‌های حمله به یک هتل در تونس + واکنش‌ها

وزارت بهداشت تونس شامگاه امروز (جمعه) از افزایش آمار تلفات حمله به یک هتل در این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت تونس شامگاه امروز (جمعه) از افزایش آمار تلفات حمله به یک هتل در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شکری نفتی، مسئول بخش روابط عمومی وزارت بهداشت تونس اعلام کرد، در حمله تروریستی مسلحانه به مسافران هتل مرحبا امپریال واقع در شهر ساحلی سوسه دست‌کم 37 تن کشته و 36 تن دیگر زخمی شدند. پیش از این، محمد علی العروی، سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرده بود که دست‌کم 27 تن در جریان تیراندازی به این هتل کشته شدند.

مسئول بخش روابط عمومی وزارت بهداشت تونس تصریح کرد: 37 تن در این حمله کشته و 36 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها بسیار وخیم است. وی اضافه کرد که کار تشخیص هویت کشته‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت اسپانیایی «ریو» که مالک هتل امپریال مرحبا است، اعلام کرد که در زمان حمله 565 تن در این هتل اقامت داشتند که اکثر آن‌ها انگلیسی و از کشورهای مرکز اروپا بودند.

وزارت بهداشت تونس همچنین خاطرنشان کرد در میان زخمی‌های این حمله، اتباعی از انگلیس، بلژیک، آلمان و نروژ به چشم می‌خورند.

در همین حال، باجی قائد السبسی، رییس‌جمهوری تونس اعلام کرد که این کشور به تنهایی نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقابله کند و بنابراین اتخاذ راهبردی فراگیر در این خصوص ضروری است.

وی با تاکید بر این که امروز همه متوجه شدند تونس در برابر یک تهدید بین المللی قرار دارد، از تمامی کشورهای دموکراتیک جهان خواست برای مقابله با تهدیدهای تروریستی به طور یکپارچه و متحد وارد عمل بشوند.

در همین حال، کاخ سفید حملات تروریستی در فرانسه، تونس و کویت را اقداماتی نفرت انگیز خواند و به شدت محکوم کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این حملات نفرت انگیز را به شدت محکوم می‌کنیم و در کنار دولت و ملت سه کشوری هستیم که شاهد این حملات بودند. تروریسم در هیچ یک از جوامع بشری جایگاهی ندارد و آمریکا همچنان به همکاری تنگاتنگ با شرکای بین‌المللی خود برای مبارزه با تروریست‌ها و افراط‌گرایی در سرتاسر جهان ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، دولت انگلیس شامگاه جمعه کشته شدن دست‌کم پنج تن از اتباع این کشور را در حمله تروریستی به هتلی در شهر ساحلی سوسه تایید کرد.

دولت ایرلند نیز اعلام کرد، یک تبعه این کشور جزو کشته‌شدگان در حمله تروریستی به این هتل بوده است. چارلی فلاناگان، وزیر امور خارجه ایرلند در بیانیه‌ای گفت: یک زن ایرلندی جزو کشته‌های حمله تروریستی به هتلی در شهر بندری سوسه در تونس بوده است و البته، این احتمال که در میان قربانیان این حمله تروریستی، باز هم اتباعی از کشور ایرلند وجود داشته باشند، وجود دارد. این وزیر ایرلندی در یک کنفرانس خبری گفت: من حملات تروریستی امروز در تونس، کویت و فرانسه را به شدت محکوم و خبر کشته شدن یک زن ایرلندی را در حمله تروریستی در تونس تایید می کنم.

وی ادامه داد: ما در پی کسب اطلاعات بیشتر در مورد احتمال کشته شدن ایرلندی‌های دیگر در این حمله هستیم و در همین راستا، سفیر ما در اسپانیا اینک در راه سفر به تونس است.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا هم حمله اخیر در شهر سوسه تونس را محکوم کرد و گفت: این حمله به یکی از هتل‌های متعلق به یک شرکت زنجیره‌ای هتلداری اسپانیایی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: امروز شاهد آن هستیم که وحشی‌گری و جهالت دامان همه را به طور برابر گرفته است. امروز شاهد حمله تروریستی به یک مسجد در کویت نیز بودیم.

راخوی تصریح کرد: همه ما باید برای نابودی و محو این بلا تلاش کنیم. همان‌طور که بارها گفته‌ام، مبارزه با تروریسم نباید به منزله مبارزه با عقاید مذهبی باشد بلکه این مبارزه باید علیه تعصب و ضد آن‌هایی باشد که به همنوعان خود حمله می‌کنند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز حمله تروریستی به یک هتل در شهر سوسه را محکوم و آن را اقدامی بزدلانه توصیف کرد. وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حمله خاطرنشان کرد، هنوز نمی‌داند که آیا در میان قربانیان این حمله تروریستی اتباع آلمان وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha