• چهارشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94032715781
  • خبرنگار : 71132

نوباوه: گره زدن همه مشکلات کشور به رفع تحریم‌ ظلم به ملت ایران است

نوباوه: گره زدن همه مشکلات کشور به رفع تحریم‌ ظلم به ملت ایران است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی‌ها در مورد تحریم‌ها علیه کشورمان، گره زدن همه مشکلات کشور را به رفع تحریم‌ها دروغ بزرگ و ظلم به ملت ایران دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی‌ها در مورد تحریم‌ها علیه کشورمان، گره زدن همه مشکلات کشور را به رفع تحریم‌ها دروغ بزرگ و ظلم به ملت ایران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیژن نوباوه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، اظهار کرد: شاید حضور شهیدان در آغازین روزهای ماه مهمانی خدا در کنار سفره‌های غیرت و مردانگی مردم ایران نویدبخش این پیام است که اگر ما را در غربت و با دست بسته زنده به گور کردند امروز در میان ملت غیرتمند ایران اسلامی آزادیم. شاید شهیدان از امروز با پر کشیدن به همه نقاط ایران این پیام را سر می‌دهند که ای مردم بزرگ ایران ما جان دادیم که تن به ذلت ندهیم و آرمان امام‌مان یکپارچه حفظ شود. اما آمدیم که نگذاریم عزت و شرف ملی را با هر نام و عنوان و توافقی بفروشند.

وی افزود: شهدا می‌گویند چه خوب بود اختیار کار را به دست کسانی می‌دادید که حداقل تشنگی یک روز میدان نبرد را چشیده بودند. این پیچ بزرگ تاریخی که هرازگاهی سر راه ملت‌ها قرار می‌گیرد و سرنوشت آنان را عوض می‌کند امروز بر سر راه ماست. باید با غیرت و جوانمردی همچون شهدا از حقوق ملت ایران همچون نبرد در میدان جنگ دفاع کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ پرفراز و نشیب شش دهه اخیر ملت ایران از ماجرای ملی شدن صنعت نفت و کودتای 28 مرداد تا انقلاب اسلامی و 35 سال تاریخ پرفروغ انقلاب نشان می‌دهد که بزرگترین دشمن ما دولت‌های منحوس آمریکا و انگلیس هستند. ریخته شدن خون صدهاهزار شهید و عقب‌ماندگی علمی و تضییع حقوق ملت ایران طی دهه‌های اخیر همه و همه با توطئه استعماری آمریکا و انگلیس صورت گرفته است و امروز که ملت ایران با یک جهش علمی درصدد جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی و زدودن میراث استعماری قدرت‌های بزرگ است باز هم شاهد توطئه آن هم با اشکال جدید هستیم.

نوباوه یادآور شد: چقدر باید تجربه کنیم؟ مگر امام (ره) نفرمود آمریکا شیطان بزرگ است و مگر قرآن کریم نمی‌فرماید با شیطان پیمان نبندید؟ سوال این است در مذاکرات هسته‌ای ما به دنبال چه هستیم که نمی‌توانیم آن را در سایه برنامه‌ریزی‌های صحیح و علمی با تکیه بر توان داخلی ملتمان به دست بیاوریم؟

وی ادعا کرد: نتیجه مذاکرات در هر شرایطی نابودی توان علمی کشور و از بین بردن اعتماد به نفس عمومی به خصوص اقشار نخبه کشور خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به وابستگی 30 درصدی کشور به فروش نفت، اظهار کرد: در حال حاضر کشور آمریکا با آن مخارج عظیم خود بیش از 75 درصد از نیازهای مالی خود را از طریق مالیات تأمین می‌کند. آیا برای ما مقدور نیست که 30 درصد نیاز خود را از طریق گرفتن مالیات از مفت‌خورها،‌ پولشوها و کسانی که مالیات نمی‌دهند تأمین کنیم؟

نوباوه ادامه داد: برچیدن 13 هزار سانتریفیوژ از مجموع 19 هزار در فردو و نطنز و 15 سال ممنوعیت غنی‌سازی و منع تحقیق و توسعه با مواد شکاف پذیر در فردو عملاً به معنای تعطیلی این مرکز است. چرا به مردم دروغ می‌گوییم؟ عدم توان ما برای تأمین سوخت مورد نیاز هسته‌ای در داخل و وابستگی همیشه به دشمنان مهمترین مسأله است. سالی 28 تن نیاز به سوخت هسته‌ای داریم. با 5000 سانتریفیوژ تنها می‌توانیم 7 تن تولید کنیم. یعنی باید 4 سال تولید کنیم تا برای یک سال سوخت تأمین کنیم. آیا این مقرون به صرفه و اقتصادی است؟

وی اضافه کرد: تعطیلی آب سنگین اراک و برداشتن مغز اصلی رآکتور به معنی تعطیلی آن است. همه بدبختی‌های ما در مسأله انرژی هسته‌ای عضویت در سازمان ان‌پی‌تی است که تاکنون نه تنها هیچ کمکی به ما نکرده بلکه مانع اصلی پیشرفت علمی ما بوده و اسرار هسته‌ای و دانشمندان ما را به دشمنان داده است. امروز می‌گویند 124 کشور پروتکل هسته‌ای را امضا کرده‌اند، ‌آیا آن کشورهایی که دارای چرخه سوخت هسته‌ای هستند مثل انگلیس و فرانسه قبل از ساخت بمب اتم این را امضا کردند یا بعد از ساختن؟ آیا پروتکل روشی برای ممانعت از تولید بمب هسته‌ای است؟

این نماینده مجلس با اشاره به فضاسازی‌ها در مورد تحریم‌ها علیه کشورمان، اظهار کرد: این‌که همه مشکلات کشور را به رفع تحریم‌ها گره بزنیم دروغ بزرگ و ظلم به ملت ایران است. آمریکا در هر شرایطی با ما موافقت خواهد کرد. اما اینها گران فروشی است. حتی مسأله بازرسی‌ها هم برای آنها مطرح نیست و آنها حاضرند همان توافق را امضا کنند زیرا برایشان برد است. آمریکا از ما یک امضا می‌خواهد که کشورمان را زیر یوغ ببرد.

وی در پایان گفت: من به عنوان کوچکترین نمایندگان از مردم ایران برای خودم خیانت می‌دانم که پروتکل هسته‌ای را امضا کنم و هرگز پای این پروتکل را امضا نخواهم کرد. شریعتی می‌گفت ندیدم پای هیچ قرارداد ننگینی را یک روحانی امضا کند. آقای روحانی! شما که روحانی هم هستید پای این قرارداد را امضا نکن.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۱۲:۴۵

آقاي نوباوه صحبت غير کارشناسي نکن نکن برادر