• سه‌شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032615004
  • خبرنگار : 71463

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

برهم‌ زدن سخنرانی‌ها، حرکت رادیکالی است/با جریان انحرافی به هیچ وجه کار نمی‌کنیم

برهم‌ زدن سخنرانی‌ها، حرکت رادیکالی است/با جریان انحرافی به هیچ وجه کار نمی‌کنیم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید که برهم‌زدن سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها یک حرکت رادیکالی محسوب می‌شود که جبهه پیروان به هیچ عنوان آن را تایید نمی‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید که برهم‌زدن سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها یک حرکت رادیکالی محسوب می‌شود که جبهه پیروان به هیچ عنوان آن را تایید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سجادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ی حواشی اخیر به وجود آمده در برخی از سخنرانی‌ها گفت: عوامل این اتفاقات باید ریشه‌یابی شوند ما به هیچ عنوان بهم زدن گردهمایی‌ها و سخنرانی‌ها به ویژه اگر مسئولین باشند را تایید نمی‌کنیم. برای اظهار نظر و اعتراض راهکارهای قانونی وجود دارد ولی این که افرادی بلند شوند و بین سخنرانی شخصیتی که مخصوصا رسمی و مورد احترام است، برخی حرکات را انجام دهند از نظر ما تایید شده نیست و این یک حرکت رادیکالی به حساب می‌آید. جوهره جبهه پیروان خط امام رهبری همواره این بوده که ما طرفدار اعتدال بوده‌ایم و فلسفه وجودی ما هم اعتدال است.

وی همچنین درباره‌ی کاندیدا شدن خودش برای انتخابات آینده مجلس اظهار کرد: کاندیدا شدن من بستگی به وضعیت و احوال دارد. این استانی شدن انتخابات نیز موضوع مهم و طرح جدیدی است که باید در شورای نگهبان بررسی شود البته من هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام که کاندیدا بشوم یا نه. ولی معتقدم طرح استانی شدن انتخابات نکات مثبت و منفی زیادی دارد که اگر تصویب شود به نفع احزاب است و احزاب می‌توانند در سطح استان لیست بدهند و فعال‌تر باشند. مردم هم به چهره‌های احزاب یا کسانی که ملی و شناخته شده هستند رای خواهند داد.

با جریان انحرافی به هیچ وجه کار نخواهیم کرد

سجادی در واکنش به اعلام موجودیت جبهه یکتا یاد آور شد: نظر ما این است که تمام اصولگرایان با یک استثنا با توجه به زیر ساختهای مشترک اصولگرایی و گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانند فعالیت کنند. ما به جز یک گروه که آن هم جریان انحرافی است و به هیچ وجه با آنها کار نخواهیم کرد با سایرین همکاری خواهیم داشت. خیلی از کسانی که در دولت سابق بوده‌اند را می‌شناسیم و حتی بعضی از آنها عضو جبهه پیروان بوده‌اند. اینها نیروهای خوب اصولگرا هستند و اگر محوریت جامعتین را بپذیرند که من در بیانیه‌شان دیدم این کار را کرده‌اند و می‌بینیم در جهت انسجام اصولگرایان می‌خواهند فعالیت کنند، می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم. برای آنها آرزوی توفیق داریم و امیدواریم در جهت همگرایی کمک کنند نه در جهت تفرقه. که حتما هم فعالیت‌هایشان در جهت تفرقه نیست.

با جبهه یکتا، اگر محوریت جامعتین را بپذیرند، همکاری می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لیست جبهه پیروان قرار داشت آیا در این دوره هم از او حمایت خواهید کرد یا خیر خاطر نشان کرد:‌انتخابات خبرگان یک بحث نخبگانی علمایی حوزوی است. البته ما نظرات کارشناسی در جبهه پیروان داریم و نماینده هم معرفی کرده‌ایم اما این مساله مساله‌ای است که سازوکارش مربوط به علما می‌شود و بیشتر به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز مربوط است. هر لیستی که این آقایان تایید کنند ما به آن رای می‌دهیم و آن را تبلیغ می‌کنیم. به خصوص جامعه مدرسین که بیشتر با این مجلس سنخیت دارد و در این زمینه آنها سیاست‌گذار و مرجع هستند. البته هنوز نمی‌دانیم که لیست خود را بسته‌اند یا خیر؟

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که تعداد زیادی از نمایندگان اصولگرا در مجلس حضور دارند و احتمالا در انتخابات آینده مجلس کاندیدا خواهند شد؛ آیا کاندیدا شدن افرادی خارج از این مجموعه باعث اختلاف نخواهد شد تاکید کرد:‌ البته احتمالا بخش‌هایی از نمایندگان شاید کاندیدا نشوند اگر معیارهایی که در اردوگاه اصولگرایی تعریف می‌شود به‌روز شود و با توجه به اتفاقات جدید که از مجلس قبل تا مجلس آینده می‌افتد در آن چارچوب حرکت شود فرقی نمی‌کند و هر کسی که در این چارچوب قرار بگیرد می‌تواند در لیست انتخابات گنجانده شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استعفای منوچهر متکی از جبهه پیروان قبول شده یا خیر؟ اظهار کرد:‌ آقای متکی بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های خود را در جبهه کم کرد و دیگر در جلسات شرکت نداشت. ایشان حتی در تشکلی که خودش دبیر کل آن بود درخواست کرد که فرد دیگری دبیر کل شود. ایشان در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و درباره‌ی کاندیدا شدنش خودش تصمیم خواهد گرفت اما چون دیگر به جلسات جبهه تشریف نیاوردند و اعضای جبهه هم اعضای حقیقی نیستند بلکه حقوقی‌اند مثل خود من که چون دبیر کل جامعه اسلامی کار هستم، عضو شورای مرکزی به حساب می‌آیم، لذا ایشان چون دیگر دبیر کل نیست، عضو هم نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت کشور یادآور شد:‌ اخیرا جبهه پیروان با همتی که وزارت کشور انجام داد فعالیت‌هایی داشته است. خوشبختانه در این دولت توجه خاصی به احزاب می‌شود و به خصوص آقای مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور فعالیت زیادی را شروع کرده‌اند و تلاش خوبی دارند. از جمله این فعالیت‌ها بازگشایی خانه احزاب است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به پیشینه خانه احزاب ما نقدهایی درباره کارکرد و نقش آن داشتیم. اگر خانه احزاب باشگاه احزاب شود و کار صنفی کند و فعالیت‌های آن در جهت کارآمدی احزاب باشد منجر به تعمیق و تقویت تحزب خواهد شد. تحزب یکی از فاکتورهای مهم مردم‌سالاری است و اگر آن را از دموکراسی بگیریم ناقص خواهد شد. دقیقا 250 حزب داریم که همه فعال نیستند. برخی فصلی، بعضی خانوادگی، بعضی سراسری و بعضی هم حرفه‌ای هستند.

سجادی ادامه داد: ما معتقدیم که ساختاری باید وجود داشته باشد تا کار صنفی احزاب را دنبال کند و خانه احزاب نباید کار حزبی، جناحی و سیاسی انجام دهد و اگر چنین کاری هم می‌کند باید در مقوله منافع ملی باشد، مثل حمایت از مذاکرات یا حمایت از فلسطین. خانه احزاب این دوره هم بالاخره با کش و قوس به سرانجام رسید و خوشبختانه نظر جبهه پیروان درباره شورای مرکزی آن که هفت نفر اصلاح‌طلب، هفت نفر اصول‌گرا و هفت نفر مستقل در آن حضور داشته باشند با یک رأی‌گیری نزدیک اعمال شد. ان‌شاءالله بعد از ماه رمضان گردهمایی و مجمع عمومی تشکیل شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزود: امروز مذاکرات نه تنها بحث ایران بلکه بحث تمام جهان است و همه منتظر هستند تا نتیجه مذاکرات به کجا می‌انجامد. رئیس جمهور و موافقان و مخالفان هم نظرات خودشان را مطرح کردند. ما معیار داریم این مذاکره‌کنندگان فرزندان انقلاب هستند و واقعا کار سخت و نفس‌گیری در مقابل شش قدرت جهان که با تمام کارشناسی، شگردها و ترفندهای خاص خودشان جمع شده‌اند، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیرا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا گفته که ایران و چند کشور دیگر تهدید‌هایی برای آمریکا هستند در حالی که این آمریکا بوده که همیشه حقوق طبیعی ملت ایران را نقض کرده است. این‌ها با چنین روحیه‌ای وارد مذاکرات می‌شوند و ادبیات‌شان معلوم است اما در مقابل‌شان فرزندان انقلاب و دیپلمات‌های کارکشته ایرانی هستند که به لحاظ دانش و تجربه سطح بالایی دارند، مثل آقایان ظریف، عراقچی و سایر مذاکره‌کنندگان.

سجادی با بیان اینکه متر و معیار مذاکرات را رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری کلیات و محکمات را بیان کردند و خطوط مشخص است و مذاکره‌کنندگان هم این را رعایت می‌کنند. انتظار مردم کشورمان این است که با تمام قدرت از شأن نظام و مردم حفاظت و حراست شود. مثلا بازرسی‌های خاص از ایران یا مصاحبه و محاکمه دانشمندان و یا زمان گرفتن برای لغو تحریم‌ها جزو خطوط قرمز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: درباره پروتکل الحاقی آمریکایی‌ها گفته‌اند که بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌ها باید صورت گیرد. 125 کشور پروتکل را امضا کردند اما مثلا آمریکا، روسیه و چین که آن را امضا کرده‌اند اجازه بازرسی نمی‌دهند و آمریکا اعلام کرده که بازرسان اجازه دسترسی مراکز مرتبط با امنیت ملی آمریکا را ندارند. در پروتکل الحاقی ظاهرا کشورها قیود خودشان را لحاظ می‌کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در کنگره آمریکا تأکید کرد: وقتی کنگره این همه بازی درمی‌آورد ما هم از این طرف در نهایت نمایندگان مجلس‌مان باید مذاکرات را تأیید و تصویب کنند. نتیجه مذاکرات هر چه باشد باید این ملت قهرمان، انسجام، وحدت و همگرایی خود را حفظ کند و اینجاست که شعار مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت معنی‌دار می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های گروه‌های تکفیری در منطقه اشاره کرد و افزود: ایجاد امثال داعش که با وحشی‌گری‌های خود به نام اسلام، اسلام را خدشه‌دار می‌کنند ترفند برخی غربی‌ها مثل آمریکا و یا صهیونیست‌هاست و رژیم‌های وابسته منطقه نیز در این زمینه برای مخدوش کردن چهره نورانی اسلام و جلوگیری از بیداری اسلامی است.

سجادی همچنین بیان کرد: طبق گزارش یکی از نشریات آمریکایی، آمریکا بزرگترین تأمین کننده سلاح برای تروریست‌هاست. از آن طرف آن‌ها زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را از بین می‌برند تا این کشورها همیشه وابسته بمانند. البته در نهایت مشخص است که برنده این جنگ‌ها ملت‌های مظلوم منطقه و بازنده نهایی رژیم‌هایی مثل آل سعود و طراحان آن هستند. توطئه تجزیه کشورها که در بعضی جاها مثل سودان موفق شده از دیگر اهداف آن‌هاست و در عراق و یمن نیز همین برنامه را دارند تا بتوانند خواب‌های دیرین استعمار را تعبیر کنند.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جبهه مرکب از حدود 18 حزب و تشکل سیاسی و اصول‌گراست که با توجه به اینکه امسال دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم بر این نظر است تا وحدت، انسجام، همگرایی بین اصول‌گرایان به عنوان ضرورت تام و تمام مطرح شود. جبهه پیروان بویژه با محوریت جامعتین که همیشه یک ارتباط سنتی و ارگانیک با آن داشته حرکت انجام می‌دهد. الان هم آقای باهنر به عنوان رئیس جبهه ملاقات‌هایی با آقای موحدی کرمانی انجام داده‌اند و در آینده هم ادامه خواهد داشت.

سجادی افزود: ما به لحاظ راهبردی جامعتین را از گروه‌های مرجع اصول‌گرا می‌دانیم و به همین دلیل محوریت جامعتین برایمان خیلی اهمیت دارد و راهبرد ماست. خیلی از مواقع تعامل و هم نظری خوبی وجود دارد چون تجربه انتخابات مجلس گذشته نشان داده اگر اصول‌گرایان همگرایی داشته باشند به نتیجه خوبی خواهیم رسید اما اگر تشتت آرایی که در انتخابات ریاست جمهوری 92 بوجود آمد صورت گیرد منجر به شکست خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: اصول‌گرایان یک منشور 24 گانه دارند که طبق شاخص‌های آن حرکت می‌کنند و طبق این منشور که اعتقاد اسلام، انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه، مکتب امام و آرا و نظریات مقام معظم رهبری از زیرساخت‌های آن است رسیدن به وحدت اصول‌گرایان دور از دسترس نیست و این امکان وجود دارد که با فرمولی به وحدت برسیم.

سخنگوی پیروان خط امام و رهبری با استقبال از فعالیت سایر گروه‌های اصول‌گرا اظهار کرد:‌ از تلاش سایر اصول‌گرایان که شاید جدا فرض شوند استقبال می‌کنیم. این حرکت مثل جویبارهایی است که در نهایت به وحدت ختم می‌شود. مثل مذاکراتی که موتلفه با ایثاگران و پایداری انجام می‌دهند یا فعالیت‌های صورت گرفته توسط حجت‌الاسلام تقوی یا تشکل‌های جدیدی که جدیدا اعلام موجودیت کرده‌اند چرا که مبانی آن‌ها با زیرساخت‌های اصول‌گرایی تفاوتی ندارد.

وی همچنین درباره انتخابات مجلس گفت: ما بحث‌های درون‌گروهی زیادی از مدت‌ها قبل در این زمینه داشته‌ایم و کمیته انتخابات تشکیل داده‌ایم. جبهه پیروان برای شناخت کاندیداهای بالقوه و بالفعل انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها اسامی را معرفی کرده است. بعد از این مرحله در جبهه ستاد انتخابات تشکیل شد که با نظر شورای مرکزی آقای محسن کوهکن رئیس ستاد است. این ساختار تعریف و تعبیه شده و ادامه خواهد داشت.

سجادی اضافه کرد: واحدهایی مثل واحد سیاسی، تبلیغات، استان‌ها، خواهران، تدارکات و... نیز تشکیل شدند که زیرمجموعه این ستاد هستند و البته هر یک از دبیران کل و نمایندگان می‌توانند عضو این ستاد باشند. ما هنوز تبلیغات بیرونی برای انتخابات نداریم چون هم فاصله زیادی تا انتخابات وجود دارد و هم این مسئله فعلا قانونی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha