• یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032413731
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون سیاسی وزیر کشور:

همه احزاب باید به یک چشم دیده شوند

همه احزاب باید به یک چشم دیده شوند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ارتقای رشد اقتصادی از منفی به مثبت در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ارتقای رشد اقتصادی از منفی به مثبت در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، محمدحسین مقیمی در نشست فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استانداری اردبیل با اشاره به جایگاه فرمانداران و بخشداران در سیستم اجرایی کشور، گفت: فرمانداران مسئولیت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها را بر عهده دارند و چندین شورا و کمیته و کارگروه را مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه وقتی دولتی در انتخابات پیروز می شود، مردم انتظار دارند خواسته‌هایشان توسط دولت برآورده شود، افزود: ما به عنوان مدیران دولت منتخب مردم باید قول‌ها و وعده های رئیس جمهور را اجرایی کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص فعلی و آغاز فعالیت دولت در شرایطی که رشد توسعه منفی 6.8 درصد بود، اولین ملاک انتخاب مدیران، توانمندی آنان بود که بتوانند این رشد منفی را به صفر و سپس به رشد مثبت برسانند.

مقیمی با بیان اینکه رشد منفی 6.8 درصد را در شرایطی تجربه کردیم که درآمدهای نفتی بسیار بالا بود، خاطرنشان کرد: با تلاش دولت در دی ماه سال 1393، به رشد 3.7 درصدی رسیدیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ارتقای رشد اقتصادی به سمت مثبت، مهار تورم و کاهش نرخ بیکاری را از عمده فعالیت های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: چهارچوب سیاست های دولت، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی با انتقاد از برخی افراد که دولت تدبیر و امید را دولت هسته‌ای می نامند، افزود: مسائل هسته ای در دولت زیر نظر وزارت امور خارجه انجام می شود و بقیه کابینه دولت امور مربوط به خود را انجام می دهند.

مقیمی با بیان اینکه فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها دارای دو وظیفه اساسی هستند، تصریح کرد: هماهنگی و اجرای امور محوله و دفاع از عملکرد خود این دو وظیفه اساسی است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: علی رغم پایان آمدن درآمدهای دولت، پروژه های عمرانی فعال‌تر شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه مردم بی‌طرفی مجریان و ناظران انتخابات را احساس کنند.

مقیمی با بیان اینکه از شخصیت اداری و امکاناتی که در اختیار داریم، نباید له یا علیه کسی استفاده کنیم، افزود: باید همه امکانات را برای حضور پرشور و حداکثری مردم و کاندیداها در انتخابات فراهم کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی چه موافق دولت و چه رقیب دولت، در صورت داشتن مجوز قانونی، باید به یک چشم دیده شوند، تا معنی واقعی اعتدال پدیدار شود.

وی سخنرانی افراد در دانشگاه‌ها را منوط به مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: فرمانداری نیز در صورت تصویب شورای فرهنگی دانشگاه مبنی بر حضور یک فرد در دانشگاه، باید امنیت آن جلسه را تامین کنند.

مقیمی گفت: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی تا 7 خردادماه سال 1395 نماینده مردم در مجلس هستند و وظیفه رسیدگی و سرکشی به حوزه های انتخابیه مختلف کشور را بر عهده دارند و فرمانداران می توانند در صورت نیاز در بازدیدها همراه آنان باشند و در صورت عدم نیاز، از حضور خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha