• یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032413274
  • خبرنگار : 71480

کمیجانی:

اصلاح‌طلبان از تهران برای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها تصمیم‌ نمی‌گیرند

اصلاح‌طلبان از تهران برای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها تصمیم‌ نمی‌گیرند

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ‌شورای راهبردی اصلاح‌طلبان و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحات در کنار هم و همراه هم کار انتخاباتی جریان اصلاحات را برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کنند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ‌شورای راهبردی اصلاح‌طلبان و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحات در کنار هم و همراه هم کار انتخاباتی جریان اصلاحات را برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کنند.

فرج کمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، درباره‌ی ساز و کار فعالیت اصلاح طلبان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل جریان اصلاحات 2 شورا تشکیل شده که کار سازماندهی و هماهنگی انتخابات پیش رو را مدیریت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از دل شورای مشورتی رئیس دوره‌ی اصلاحات که از سال 91 تشکیل شده یک مجموعه حدود 60 نفره با عنوان شورای راهبردی اصلاح طلبان ایجاد شده که مسئولیت آن با آقای موسوی لاری است. البته 6 نفر از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز در شورای راهبردی عضویت دارند. وظیفه شورای راهبردی سیاست‌گذاری و اجماع‌سازی و داوری است.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این که در همه استان‌ها شورای اصلاح طلبان استان‌ها با دعوت از شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی اصلاح طلب در استان‌ها تشکیل شده و خواهد شد، افزود: شورای اصلاح طلبان استان‌ها وظیفه‌ی راه‌اندازی شورای اصلاح طلبان حوزه‌های انتخابیه را بر عهده دارند و وظیفه شورای راهبردی اصلاح طلبان را در سطح حوزه‌های انتخابیه پیگیری می‌کنند.

کمیجانی در ادامه افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم متشکل از 19 گروه رسمی شناسنامه‌دار است که کمیته انتخاباتی این شورا با مسئولیت محسن رهامی، فعالیت خود را از مدتی قبل آغاز کرده است و وظیفه‌ی آن هم هماهنگی و فعال‌سازی همه احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نمایندگان آنها در سطح استانها و همچنین هماهنگی تشکل‌های همسو با اصلاحات را بر عهده دارد. کمیته انتخابات در تمامی استان‌ها کمیته انتخابات استانها را تشکیل داده و می‌دهد و بنا دارد تمامی تشکل‌های اصلاح طلب را فعال کند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین خاطر نشان کرد: همه احزاب اصلاح طلب فعال در سراسر کشور نامزدهای حزبی و غیر حزبی خود را در حوزه‌های انتخابیه معرفی و پشتیبانی می‌کنند و کمیته‌ی انتخابات استانها هم در خصوص نامزدها تصمیم‌گیری می‌کند. در هر کجا که اختلافی پیش آمد شورای اصلاح طلبان حوزه‌ی انتخابیه ورود پیدا می‌کند تا اختلافات را رد کند و اگر نیاز هم باشد شورای اصلاح طلبان استان نیز وارد موضوع می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به اینکه در اکثر استان‌ها اعضای دو نهاد شورای راهبردی و شورای هماهنگی مشترک هستند، گفت: مهم این است که همه اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند که از تهران برای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها تصمیم‌گیری نمی‌شود و مجموعه اصلاح‌طلبان حوزه‌های انتخابیه با ساز و کار مورد تایید شورای راهبردی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نسبت به گزینش نامزد نهایی خود اقدام می‌کنند.

کمیجانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی ساز و کار حل اختلافات احتمالی اصلاح طلبان گفت: اگر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نتوانست اختلافات احتمالی را حل کند شورای اصلاح طلبان حوزه‌ی انتخابیه و شورای اصلاح‌طلبان استان ورود پیدا کرده و نسبت به حل اختلافات در شهرستان‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: من با درایتی که از مجموعه اصلاح طلبان در سراسر کشور سراغ دارم امیدوارم که در همه حوزه‌های انتخابیه خود احزاب بتوانند تفاهم کنند و هیچ نیازی به داوری نهادهای بالادستی وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان درباره‌ی تشکیل نهاد عالی اصلاح طلبان گفت: چنین نهادی در میان اصلاح‌طلبان وجود خارجی ندارد، چندی پیش رئیس دولت اصلاحات با چندین تن از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب دیدار داشت اما این دیدار به معنای تشکیل هیچ نهادی نیست. زیرا با توجه به درپیش بودن انتخابات جلسات انتخاباتی مختلفی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha