• سه‌شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94031910579
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده ملایر در مجلس:

طرح استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط مردم با مسئولان را کم می‌کند

طرح استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط مردم با مسئولان را کم می‌کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس پخته نیست و همین امر باعث می‌شود ارتباط مردم مناطق محروم و کوچک و روستائیان با مسئولان نظام کم شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس پخته نیست و همین امر باعث می‌شود ارتباط مردم مناطق محروم و کوچک و روستائیان با مسئولان نظام کم شود.

علی‌نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، با بیان اینکه یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری این است که مسئولان سعی کنند ارتباط‌شان را با آحاد مردم به ویژه قشر ضعیف قطع نکنند، اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات دقیقا برخلاف خواسته و توصیه مقام معظم رهبری است؛ چراکه در این صورت حلقه ارتباطی مردم با مسئولان نظام کم و ضعیف می شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان حلقه وصل بین مردم و مسئولان هستند، تصریح کرد: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات وقتی فردی رأی استانی بیاورد دیگر برای حل مشکلات مردم روستاگردی نمی‌کند و به اهالی روستا پاسخگو نیست و شهرهای کوچک را تحویل نمی‌گیرد؛ چراکه رأی اصلی متعلق به مردم شهرها و مراکز بزرگ است و به قول معروف دیگر دم به تله نمی‌دهد.

چهاردولی تاکید کرد: زمانیکه طرح استانی شدن انتخابات اجرا شود شاهد کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهیم بود و از طرفی هزینه سنگینی برای کاندیداها به بار می‌آید.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح کاندیداها استانی شده و باید به دنبال رأی‌آوری در داخل استان باشند؛ بنابراین برای شناساندن خود به آحاد مردم باید جلسات متعددی برگزار کنند که برای این امر مجبور است نیروهای زیادی به کارگیرد و هزینه‌های سرسام‌آوری بر دوشش باشد، از سوی دیگر برگزاری انتخابات هم سنگین‌تر شده و کنترل آرا سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت دولت پتانسیل اجرای آن را ندارد.

به گفته چهاردولی، معایب طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی حتما مدنظر مجلس و شورای نگهبان خواهد بود و به طور حتم این طرح برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس به نتیجه نمی‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۱۷:۵۰

اين طرح يک هفته است رد شده نماينده ما 22 خرداد در موردش نظر داده....