• چهارشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94023017904
  • منبع : نمایندگی فارس

مشارکت‌های مردمی، بهترین راهکار برای تحقق شعار سال

مشارکت‌های مردمی، بهترین راهکار برای تحقق شعار سال

ایسنا/فارس مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعتقاد دارد یکی از بهترین راهکارها برای تحقق شعار سال و ایجاد هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت، توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌ها و رونق بخشیدن به تشکل‌های مردم‌نهاد است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعتقاد دارد یکی از بهترین راهکارها برای تحقق شعار سال و ایجاد هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت، توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌ها و رونق بخشیدن به تشکل‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «سیدعلی‌محمد موسوی» امروز(چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: فعال‌تر شدن تشکل‌های مردم‌نهاد به معنای ارتقا سطح مشارکت مردم در ابعاد مختلف فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر این‌که تداوم و تقویت وحدت نظر و عمل در کشور، تنها با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان محقق می‌شود، گفت: سازمان‌های غیردولتی از اجزای مهم جامعه مدنی هستند که مسئولیت ارتباط میان مردم و دولت را بر عهده دارند و فعالیت‌های دولت همیشه از سوی این تشکل‌ها رصد می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: سازمان‌های غیردولتی در کنار دولت، بازوان قدرتمندی برای احقاق حقوق مردم محسوب می‌شوند و تجربه‌های کشورهای مختلف نیز اثبات‌کننده‌ی چنین ادعایی است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: دیدگاه ما این است که شمار سمن‌های فعال در استان فارس با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات استان متناسب نیست و اگر چه مردم استان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری بسیار پررنگ و گسترده داشته و دارند اما ارزیابی‌ها از حضور مردم در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد آنگونه که باید، نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده علمی و تخصصی در استان فارس، رویکرد دولت برای جلب مشارکت‌های مردمی در ابعاد مختلف را جدی برشمرد و افزود: استانداری فارس و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان آمادگی کامل دارند تا درخواست‌های تشکیل سمن در عرصه‌ها و موضوعات مختلف شامل حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امور خیریه، زیست محیطی، میراث‌فرهنگی، بهداشت، امور زنان، آسیب‌های اجتماعی و دیگر زمینه‌ها را دریافت کرده و با بهره‌گیری از توان و امکانات مردمی، امور جامعه را ساماندهی کند.

موسوی با ابراز امیدواری از این‌که امسال شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در استان فارس باشیم، یادآور شد: متقاضیان ایجاد این‌گونه تشکل‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارائه درخواست، به نشانی اینترنتی portal2.moi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha