• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94022213030
  • خبرنگار : 71129

"مرگ نیسمان احتمالا خودکشی است"

"مرگ نیسمان احتمالا خودکشی است"

کارشناسان پزشکی قانونی آرژانتین می‌گویند مرگ دادستان پرونده آمیا یک خودکشی بوده است.

کارشناسان پزشکی قانونی آرژانتین می‌گویند مرگ دادستان پرونده آمیا یک خودکشی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری تله‌ سور، مرگ آلبرتو نیسمان، دادستان پرونده بمب‌گذاری مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) باعث بروز یکسری گمانه‌زنی‌ها در این کشور شد به طوری که مخالفان، کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین را به دخالت در مرگ نیسمان متهم کردند. با این حال، تعدادی از کارشناسان کالبد شکافی و پزشکی قانونی آرژانتین اعلام کردند که احتمالاً علت مرگ این مرد خودکشی است.

کشف جسد نیسمان در آپارتمانش در 19 ژانویه 2015 و تبعات مرگ وی باعث تنش‌هایی در داخل آرژانتین شد. وی دادستان مسوول پرونده بمب‌گذاری 1994 آمیا بود که در آن 85 تن کشته شدند.

اپوزیسیون آرژانتین تلاش می‌کنند که فرناندز را مقصر مرگ این دادستان اعلام کنند. نیسمان، رئیس‌جمهوری آرژانتین را به توقف تحقیقات درباره این بمب‌گذاری متهم کرده بود. با این حال از آن زمان تاکنون دادگاه‌های آرژانتین مکرراً اتهامات علیه رهبری این کشور را رد کرده‌اند.

پیش از این یک گروه پزشکی قانونی که توسط همسر سابق نیسمان استخدام شده بود مدعی شد که نیسمان به واقع اوایل 17 ژانویه درگذشته و در ادامه اعلام کردند که وی تنها نبوده است.

گزارش منتشر شده توسط 15 کارشناس منصوب شده توسط ویویانا فین، دادستان آرژانتینی هر دو ادعا درباره زمان مرگ را رد کرد. 13 تن از کارشناسان با نتایج کالبدشکافی که کمی پس از پیدا شدن جسد نیسمان صورت گرفت تایید کردند وی اواسط روز 18 ژانویه و پس از آنکه دیه‌گو لاگومارسینو، همکارش آپارتمان نیسمان را ترک کرده، مرده است.

براساس گزارش کارشناسی دفتر بررسی پزشکی، بر روی جسد نیسمان نشانه‌هایی از «جمود نعشی» دیده می‌شد که مرتبط با خودکشی است و در سمت راست بدن متوفی دیده می‌شد. پلیس آرژانتین اعلام کرد که شواهد جسمانی شامل لکه‌های خونی نشان می‌دهد که مرگ وی خودکشی بوده است. این گزارش قرار است در چند روز آینده علنی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha