• یکشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94022011146
  • منبع : نمایندگی البرز

مدیرکل استاندارد البرز:

ساختمان‌های بدون گواهینامه ایمنی آسانسور، پایان کار نمی‌گیرند

ساختمان‌های بدون گواهینامه ایمنی آسانسور، پایان کار نمی‌گیرند

ایسنا/البرز مدیرکل استاندارد استان البرز از صدور بیش از 2000 گواهینامه آسانسور در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل استاندارد استان البرز از صدور بیش از 2000 گواهینامه آسانسور در سال گذشته خبر داد.

فتانه شکراللهی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع 2216 مورد گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در استان البرز صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل طی این مدت 10 بازرسی نظارتی از مراحل کار شرکت‌های نصاب آسانسور انجام داده‌اند که منجر به صدور 12 تذکر و اخطار و انجام اقدام قانونی شده است.

شکراللهی افزود: ساختمان‌های دارای آسانسور باید گواهینامه ایمنی آسانسور را دریافت کنند؛ چراکه در غیر این صورت پایان کار به ساختمان داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست می‌شود به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز خطا در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.

این مسئول ابراز کرد: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده توسط شرکتهای مورد تایید، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان البرز منعکس کرده یا با سامانه 1517 تماس بگیرند.

مدیر کل استاندارد البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد این اداره کل در خصوص صدور گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی نیز اشاره کرد و گفت:‌ طی سال 93 با بررسی‌های کارشناسی، نمونه‌برداری و آزمون کالاهای وارداتی مختلف، 900 فقره گواهینامه انطباق جهت کالاهای وارداتی صادر شده است.

شکراللهی اظهار کرد: انواع لپ تاپ، تبلت، پارچه، پوشاک، لوازم التحریر، محصولات شوینده و بهداشتی، کمپرسورهای برودتی، سنگ‌های سمباده بیشترین کالاهای وارداتی مشمول استاندارد بوده که از منطقه ویژه اقتصادی پیام وارد کشور شده است.

وی در پایان گفت: در این مدت همچنین آزمون‌های تعیین ماهیت جهت تعیین تعرفه گمرکی در آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد انجام شده که بیشترین میزان آن مربوط به ورق‌های PVC - خازن‌ها - ورق‌های طلق -لوازم التحریر، مواد شیمیایی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha