• جمعه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94021810043
  • خبرنگار : 71234

احمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

بیانیه مشترک برای نجات عربستان از مخمصه یمن منتشر شد

بیانیه مشترک برای نجات عربستان از مخمصه یمن منتشر شد

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بیانیه مشترک اولاند و ملک سلمان برای نجات عربستان از مخمصه‌ای که غربی‌ها گرفتارش کرده‌اند، منتشر شده است.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بیانیه مشترک اولاند و ملک سلمان برای نجات عربستان از مخمصه‌ای که غربی‌ها گرفتارش کرده‌اند، منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به بیانیه مشترک رئیس‌جمهور فرانسه و پادشاه عربستان درباره ایران گفت:‌ عربستان در مخمصه‌ای گرفتار شده است که غربی‌ها به آن دچارش کرده است. عربستان وارد بحران سوریه و عراق شد و بعد از آن به یمن حمله کرد. اکنون هیچ کدام از این اقدامات به ثمر ننشست به همین دلیل غربی‌ها تلاش می‌کنند که عربستان را نجات دهند.

وی با بیان این‌که «عربستان در جریان حمله به یمن خود را شکست خورده می‌بیند» افزود: سیاست‌های عربستان و کشورهای همسو با آن در منطقه شکست خورد. آن‌ها به نمایندگی از قدرت‌های استکباری و کشورهای غربی در عراق، سوریه و لبنان نیز ورود پیدا کردند اما راه به جایی نبردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تحولات یمن اشاره و اظهار کرد: بعد از انقلاب یمن با جابجایی قدرت این انقلاب به انحراف کشیده شد اما مردم ساکت ننشستند و خیزش دوباره آغاز شد. خیزشی که به فرار منصور هادی و تشکیل ائتلافی برای حمله به یمن منجر شد.

احمدی ادامه داد: این کشورها تصور می‌کردند که ظرف سه چهار روز بعد حمله به یمن زیرساخت‌ها را از بین برده و می‌توانند در درون گروه‌ها و مجموعه‌های این کشور اختلاف بیاندازند. این اتفاق رخ نداد و اکنون بعد از گذشت بیش از 40 روز از این حمله مردم یمن و در راس آن حزب الله توانست با سایر گروه‌ها و روسای قبال انسجام پیدا کند به طوری که از مجموع حدود 20 استان، حدود 18 استان در اختیارشان قرار گرفته است.

وی افزود: عربستان و حامیانش نه تنها نتوانستند در حمله به یمن به اهدافشان برسند بلکه اکنون خود را در سطح بین‌الملل شکست خورده می‌بینند به همین دلیل برای تغییر فضا اقداماتی همچون بیانیه مشترک با رئیس‌جمهور فرانسه در مورد مذاکرات ایران و 1+5 دست می‌زنند، شاید از آن جهت باشد که بخواهند از نفوذ جمهوری اسلامی ایران برای حل مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده استفاده کنند اما باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی بر این اعتقاد است که تصمیم نهایی را مردم یمن می‌گیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره مجدد به متن بیانیه اولاند و ملک سلمان گفت: آن‌ها با انتشار چنین بیانیه‌ای می‌خواهند فشار روانی در منطقه ایجاد کنند حال اینکه جمهوری اسلامی بر این اعتقاد استوار است که مذاکراتی که مبتنی بر حفظ عزت و منافع ملی باشد را می‌پذیرد و از آن حمایت می‌کند و توجهی به چنین اتفاقاتی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha