• چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94021609628
  • منبع : نمایندگی زنجان

رستمیان:همدلی و هم‌زبانی به کارها سرعت می‌دهد

رستمیان:همدلی و هم‌زبانی به کارها سرعت می‌دهد

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از بیمه سلامت از اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از بیمه سلامت از اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، عبدالرحمان رستمیان در حاشیه بازدید از درمانگاه‌های در حال ساخت خرم‌دره با اشاره به همکاری بالای خیرین در ساخت این پروژه‌ها، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که هرجا همدلی و هم‌زبانی بین افراد وجود داشته، کارها با موفقیت و سرعت بالا پیش رفته است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، افراد فاقد بیمه دو گروه هستند؛ گروه اول کسانی هستند که از وضع مالی بسیار بالا برخوردار بوده و نیازی به بیمه کردن خود نمی‌بینند و گروه دیگر نیز کسانی هستند که توانایی لازم برای بیمه کردن خویش را ندارند.

وی با تاکید بر این‌که «باید سعی شود همه افراد جامعه از پوشش بیمه‌ای برخوردار باشند» اظهار کرد: سلامت افراد تنها مقوله شخصی نبوده، بلکه با سلامت جامعه در ارتباط است، از این رو باید سعی شود همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا کسی به بهانه بی‌پولی ترسی از مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشد.

این نماینده مجلس طرح تحول نظام سلامت را یکی از طرح‌های خوب دولت دانست و یادآور شد: با کاهش هزینه‌هایی که به دنبال اجرای این طرح در کشور شاهد آن بودیم به نوعی عدالت اجتماعی در درمان نیز در حال تحقق است که برای تحقق آن همه باید تلاش کنند.

وی با اشاره به این‌که «اعتبار بیمه‌های درمان در سال گذشته در سیستم دولتی بالا رفت»، اظهار کرد: با اجرای بیمه سلامت در کشور بیش از 8.5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این امر یکی از اتفاقات بزرگ در کشور بود.

وی با تاکید بر این‌که «یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون پزشکی مجلس، پشتیبانی از وزارت بهداشت و رفاه برای کامل شدن بیمه‌ای که پایه‌گذاری شده، می‌باشد»، تصریح کرد: تلاش‌ها بر این است که این بیمه تقویت شود تا به جایی برسد که هم کیفیت و هم کمیت آن در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «سال گذشته هزار خانه بهداشت ساخته شد»، اظهار کرد: امسال نیز هزار خانه بهداشت در روستاهای کشور ساخته خواهد شد که باید ارتقاء خدمات و کیفیت این خانه‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه بهداشت و درمان نباید تنها به پایتخت و مراکز استانی توجه مزد» گفت: حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد که در این زمینه نیز تبصره 22 ماده 180 یکی از بهترین مصوبات مجلس بود که با هدف توسعه متوازن مناطق مختلف کشور تصویب شد.

وی با تاکید بر این‌که «باید دلایل اعزام بیماران از شهرستان‌ها به مراکز استان شناسایی شود»، خاطرنشان کرد: با شناسایی این دلایل باید در صدد حل مشکلات مربوط به اعزام‌ها برآمد تا با کاهش اعزام بیماران به مراکز درمانی مرکز استان و کاهش هزینه‌های آن‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha