• چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94021609114
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مجروح شدن 20 نفر در زلزله کاشمر

مجروح شدن 20 نفر در زلزله کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی گسل درونه با طول 700 کیلومتر بزرگترین گسل در کشور بوده و به غول خفته نام گرفته است.

گسل درونه با طول 700 کیلومتر بزرگترین گسل در کشور بوده و به غول خفته نام گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، زلزله شب گذشته خواب را از چشم کاشمری‌ها گرفت و کاری کرد که کاشمری‌ها شب را تا صبح در خیابان‌ها و اماکن مذهبی به سر بردند.

این زمین‌لرزه شب گذشته و با قدرت 5.2 درجه در مقیاس ریشتر در ساعت یک و 58 دقیقه بامداد در 11.5 کیلومتری شهر کاشمر و حد فاصل روستاهای کلاته تیمور از توابع بخش کوهسرخ و روستای سرحوضک از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمربه وقوع پیوست.

در همین خصوص فرماندار کاشمر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه مرکز زمین‌لرزه در روستای کلاته تیمور بوده است، افزود: این روستا بر روی گسل درونه واقع شده است.

مهدی فروزان با اشاره به اینکه پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و اعضاء شورای مدیریت بحران در محل اتاق فرماندار تشکیل جلسه دادند، گفت: بلافاصله وضعیت در تمامی روستاهای بخش مرکزی و کوهسرخ رصد شد.

وی با بیان اینکه برخی دیوارهای منازل در کاشمر و کوهسرخ ترک برداشته است، خاطرنشان کرد: بنابر گزارشاتی که از دهیاران تا این لحظه به دست ما رسیده است، هیچ گونه خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.

فرماندار کاشمر با اعلام این که کارشناسان مربوطه از امروز به تمامی روستاها جهت برآورد خسارت‌های احتمالی و برآورد ریالی اعزام خواهند شد، تصریح کرد: از زمان شروع زلزله، ستاد مدیریت استان و شهرستان فعال بود.

وی بیان کرد: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه به صورت تلفنی با فرمانداری‌های شهرهای مه ولات، خلیل‌آباد و بردسکن هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

فروزان اضافه کرد: به خاطر نگرانی‌هایی که مردم از شدت زلزله و صدایی آن داشتند، بلافاصله به خیابان‌ها و پارک‌ها آمدند و با زدن چادر در این محل‌ها اسکان یافتند.

فرماندار کاشمر با اعلام اینکه هلال احمر کاشمر به اندازه کافی و در صورت نیاز چادر آماده کرده بود، افزود: در فاصله 6 دقیقه پس از زمین لرزه اول پس لرزه دیگری در مقیاس 1.9 درجه در مقیاس ریشتر به وقوع پیوست.

وی در همین خصوص بیان کرد: بر اثر این دو زمین لرزه متاسفانه 20 نفر از دانشجویان و همشهریان که قصد خروج از خوابگاه و منازل را داشتند، مجروح شدند که در دو بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابالفضل(ع) به صورت سرپایی مداوا شدند.

فروزان اظهار کرد: در همان دقایق اولیه به خاطر بزرگی زمین لرزه اختلالاتی در خطوط تلفن و برق به وقوع پیوست که بلافاصله نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

وی در پایان از تمامی همشهریان خواست با توجه به نزدیکی کاشمر با گسل درونه در ساخت خانه‌های مقاوم مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۲

خدا بخير کنه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۲:۲۳

فقط امام زاده ها نگه داشتن .قربون خدا برم يک ثانيه فقط ميتونه همه جا رو با خاک يکسان کنه .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۸

واقعا هيچوقت اينقدر نترسيده بودم!!! خيلي وحشتناک بود...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۶:۴۰

دوستان اصلا خونسردي خودتون رو از دست نديد چون تجربه نشون داده بيشتر مصدوميت ها از ترس ايجاد ميشه فقط کافيه مواظب سقوط اشياء باشيد آموزش هاي زلزله را فراموش نکنيد در صورت وقوع مجدد زلزله زير ميزها و اجسام محکم پناه بگيريد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۶:۴۵

واقعا آدم با اين زمين لرزه به ياد خدا مي افته خدايا شکرت خيلي دوست داريم ممنون که الان سالميم....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۶:۵۹

دوستان گل ايه چهل سوره فرقان رو يادتون نره اگه بخونين از زلزله در امان ميمونيد....واسه سلامتي تمام شهروندان صلوات

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۷:۰۸

خدايا شکرت با اين وضع اقتصادي بلايي سرمون نيومد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۲۱:۲۸

ديشب که گذشت.خداازامشب بخيرکنه..

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۲۱:۳۹

پناه برخدا چرا عبرت نمي گيريد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۲۱:۴۶

خدا بهمون رحم کرد. يه تلنگره برا هممون. اميدوارم همه جدي بگيرن و از خواب غفلت بيان بيرون. هميشه قرار نيست زنده بمونيم ها. از عذاب خدا بترسيد و به رحمت خدا هم اميدوار باشيد. خداوند ميفرمايد مبادا شيطان شما را به کرم خدا بفريبد. همتون رو دوست دارم. لطفا امشب رو بيرون از خونه بخوابيد مواظب خودتون باشيد همشهري هاي عزيز.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۲۲:۱۳

بخير گذشت به واسطه مردم خوب کاشمر